Wydział Spraw Obywatelskich
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Spraw Obywatelskich
Akapit nr 1 - brak tytułu
-
W Wydziale Spraw Obywatelskich wyodrębnia się Urząd Stanu Cywilnego.
-
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
-
przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego;
-
dokonywanie wymiany dowodów osobistych;
-
wydawanie dowodów osobistych;
-
przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utraconych dowodach osobistych;
-
prowadzenie rejestru dowodów osobistych;
-
przechowywanie i kompletowanie kopert osobowo-dowodowych;
-
prowadzenie archiwum kopert dowodowo-osobowych;
-
unieważnianie dowodów osobistych;
-
przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru dowodów osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
-
prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
-
przesyłanie do rejestru PESEL danych dotyczących zameldowania i wymeldowania mieszkańców;
-
przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
-
przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności zameldowania na pobyt stały i pobyt czasowy, wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
-
przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności wymeldowania z pobytu stałego i pobytu czasowego;
-
potwierdzanie zameldowania na wniosek strony;
-
wprowadzanie i aktualizacja danych osobowo-adresowych mieszkańców Gminy;
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie oraz wydawanie decyzji w tym zakresie;
-
sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjów.
-
-
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego należy:
-
sporządzanie w rejestrze stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów oraz kompletowanie aktów zbiorczych;
-
wydawanie z rejestru stanu cywilnego:
-
zaświadczeń o stanie cywilnym,
-
zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
-
odpisów zupełnych i skróconych;
-
-
przyjmowanie oświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa, wstąpieniu w związek małżeński, powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego i innych wynikających z przepisów prawa;
-
wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność zawarcia małżeństwa za granicą zgodnie z prawem polskim;
-
rejestracja związków małżeńskich podlegających prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego;
-
aktualizacja danych w rejestrze PESEL na podstawie aktów stanu cywilnego;
-
nadawanie numeru PESEL oraz meldowanie noworodków;
-
uzupełnianie i sprostowania treści aktów stanu cywilnego, wprowadzanie wzmianek dodatkowych mających wpływ na treść aktów stanu cywilnego;
-
umieszczanie w rejestrze stanu cywilnego aktów stanu cywilnego sporządzanych za granicą;
-
prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych;
-
przekazywanie osiemdziesięcioletnich i stuletnich ksiąg do Archiwum Państwowego;
-
współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego, komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz Urzędem Statystycznym;
-
prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk;
-
uznanie zagranicznych dokumentów na podstawie przepisów Unii Europejskiej oraz Kodeksu cywilnego.
-
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Robert Kamienik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-06-05 09:12:08 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-06-05 09:12:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:12:20 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5709 raz(y) |