Wydział Spraw Obywatelskich
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Spraw Obywatelskich
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-10 10:38:19 przez Robert Kamienik
Akapit nr - brak tytułu
-
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
-
dokonywanie wymiany dowodów osobistych,
-
przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utraconych dowodach osobistych,
-
przechowywanie i kompletowanie kopert osobowo-dowodowych,
-
unieważnianie dowodów osobistych,
-
prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
-
przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
-
przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności wymeldowania z pobytu stałego i pobytu czasowego,
-
wprowadzanie i aktualizacja danych osobowo-adresowych mieszkańców Gminy,
-
sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjów.
-
-
sporządzanie w rejestrze stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów oraz kompletowanie aktów zbiorczych,
-
zaświadczeń o stanie cywilnym,
-
odpisów zupełnych i skróconych,
-
wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność zawarcia małżeństwa za granicą zgodnie z prawem polskim,
-
aktualizacja danych w rejestrze PESEL na podstawie aktów stanu cywilnego,
-
uzupełnianie i sprostowania treści aktów stanu cywilnego, wprowadzanie wzmianek dodatkowych mających wpływ na treść aktów stanu cywilnego,
-
prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych,
-
współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego, komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz Urzędem Statystycznym,
-
uznanie zagranicznych dokumentów na podstawie przepisów Unii Europejskiej oraz Kodeksu cywilnego.