ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Spraw Obywatelskich

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Spraw Obywatelskich

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-10 10:38:19 przez Robert Kamienik

Akapit nr - brak tytułu

  1. Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
    1. dokonywanie wymiany dowodów osobistych,
    2. przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utraconych dowodach osobistych,
    3. przechowywanie i kompletowanie kopert osobowo-dowodowych,
    4. unieważnianie dowodów osobistych,
    5. prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
    6. przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
    7. przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności wymeldowania z pobytu stałego i pobytu czasowego,
    8. wprowadzanie i aktualizacja danych osobowo-adresowych mieszkańców Gminy,
    9. sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjów.
  2. sporządzanie w rejestrze stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów oraz kompletowanie aktów zbiorczych,
  3. zaświadczeń o stanie cywilnym,
  4. odpisów zupełnych i skróconych,
  • wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
  • wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność zawarcia małżeństwa za granicą zgodnie z prawem polskim,
  • aktualizacja danych w rejestrze PESEL na podstawie aktów stanu cywilnego,
  • uzupełnianie i sprostowania treści aktów stanu cywilnego, wprowadzanie wzmianek dodatkowych mających wpływ na treść aktów stanu cywilnego,
  • prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych,
  • współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego, komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz Urzędem Statystycznym,
  • uznanie zagranicznych dokumentów na podstawie przepisów Unii Europejskiej oraz Kodeksu cywilnego.
« powrót do poprzedniej strony