Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
- Teraz przeglądasz Archiwum
- Przejdź do aktualności
Lista informacji
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji należy:
-
przygotowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, uwzględniając ustalenia strategii rozwoju województwa zawarte w planie zagospodarowania przestrzennego województwa i przygotowanie do przedłożenia go odpowiednim organom;
-
opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
przechowywanie zatwierdzonych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
rejestrowanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
przygotowanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień, opinii lub rozstrzygnięć wymaganych ustawą
i przepisami szczegółowymi; -
ustalanie zgodności wydawanych decyzji z zakresu administracji publicznej z ustaleniami zabudowy i zagospodarowania terenu;
-
wydawanie postanowień w zakresie wygaszania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
-
ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji;
-
wydawanie orzeczeń o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu;
-
prowadzenie i aktualizowania rejestrów miejscowych planów przestrzennych i gromadzenie materiałów związanych z tymi planami;
-
wydawanie opinii o ustaleniu opłaty za wzrost lub obniżenie wartości nieruchomości z tytułu zmian w planach przestrzennych miasta i gminy;
-
wydawania wypisów i wyrysów w kontekście miejscowych planów przestrzennych miasta i gminy;
-
przygotowywanie ustaleń w zakresie przeznaczania i zasad zagospodarowania przestrzennego terenu;
-
prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu przestrzennym terenu;
-
prowadzenie rozpraw administracyjnych w sprawach ustaleń warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i wydawanie decyzji w tym zakresie;
-
sporządzanie ogólnych i szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w zakresie urbanistyczno – budowlanym oraz uzgadnianie tych planów
z zainteresowanymi organami; -
prowadzenie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu;
-
prowadzenie dokumentacji wspólnot gruntowych, nadzór nad ich działalnością oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r.
o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 703); -
inicjowanie, planowanie i koordynowanie działalności inwestycyjnej na terenie Gminy;
-
opracowanie wspólnie z właściwymi Wydziałami projektu planu zadań inwestycyjnych;
-
zapewnienie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla gminnych zadań inwestycyjnych oraz nadzorowanie ich realizacji;
-
prowadzenie odbioru wykonanych robót, w tym odbioru końcowego inwestycji;
-
realizacja zadań wykonywanych z udziałem inicjatyw społecznych;
-
analiza rynku inwestorskiego;
-
przygotowanie przedmiotu zamówienia na inwestycje i remonty zgodnie z zasadami zamówień publicznych;
-
współpraca z inwestorem zastępczym w zakresie nadzoru inwestorskiego, merytorycznego i finansowego nad prawidłowością wydatkowania środków budżetowych;
-
prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową i modernizacją dróg;
-
prowadzenie spraw związanych z rozbudową linii oświetlenia ulicznego;
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarka energetyczną na terenie gminy;
-
opracowanie we współpracy ze Skarbnikiem wieloletniego planu inwestycyjnego Gminy;
-
przedkładanie Burmistrzowi informacji o bezpośrednim zagrożeniu życia lub zdrowia ludzi związanego z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych oraz przygotowanie wystąpienia Burmistrza w celu wydania polecenia właściwemu powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia;
-
prowadzenie ewidencji nieruchomości;
-
sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
-
zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
-
wykonanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu użytkowania wieczystego;
-
współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
-
prowadzenie spraw dotyczących zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości;
-
podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy,
o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej; -
zapewnienie wyceny nieruchomości, w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego;
-
wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;
-
prowadzenie spraw z zakresu scalenia nieruchomości i ich ponownego podziału na działki,
-
prowadzenie spraw prawa pierwokupu;
-
prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości i numeracji porządkowej nieruchomości;
-
prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
-
wykonywanie zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla ochrony zabytków, w tym związanych z konserwacją zabytków oraz miejsc pamięci narodowej;
-
sporządzanie sprawozdania z realizacji gminnego programu opieki nad zabytkami;
-
prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy;
-
wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustaw, mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Pobierz dane XML Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji Drukuj informację Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Robert Kamienik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-06-05 09:09:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-06-05 09:09:49 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-02-11 13:30:12 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3274 raz(y) |
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji należy:
-
przygotowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, uwzględniając ustalenia strategii rozwoju województwa zawarte w planie zagospodarowania przestrzennego województwa i przygotowanie do przedłożenia go odpowiednim organom,
-
opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
przechowywanie zatwierdzonych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
rejestrowanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
przygotowanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień, opinii lub rozstrzygnięć wymaganych ustawą i przepisami szczegółowymi,
-
ustalanie zgodności wydawanych decyzji z zakresu administracji publicznej z ustaleniami zabudowy i zagospodarowania terenu,
-
wydawanie postanowień w zakresie wygaszania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
-
ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
-
wydawanie orzeczeń o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu,
-
prowadzenie i aktualizowania rejestrów miejscowych planów przestrzennych i gromadzenie materiałów związanych z tymi planami,
-
wydawanie opinii o ustaleniu opłaty za wzrost lub obniżenie wartości nieruchomości z tytułu zmian w planach przestrzennych miasta i gminy,
-
wydawania wypisów i wyrysów w kontekście miejscowych planów przestrzennych miasta i gminy,
-
przygotowywanie ustaleń w zakresie przeznaczania i zasad zagospodarowania przestrzennego terenu,
-
prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu przestrzennym terenu,
-
prowadzenie rozpraw administracyjnych w sprawach ustaleń warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i wydawanie decyzji w tym zakresie,
-
sporządzanie ogólnych i szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w zakresie urbanistyczno – budowlanym oraz uzgadnianie tych planów z zainteresowanymi organami,
-
prowadzenie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu,
-
prowadzenie dokumentacji wspólnot gruntowych, nadzór nad ich działalnością oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych,
-
prowadzenie i aktualizacja ewidencji kąpielisk,
-
inicjowanie, planowanie i koordynowanie działalności inwestycyjnej na terenie Gminy,
-
opracowanie wspólnie z właściwymi Wydziałami projektu planu zadań inwestycyjnych,
-
zapewnienie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla gminnych zadań inwestycyjnych oraz nadzorowanie ich realizacji,
-
prowadzenie odbioru wykonanych robót, w tym odbioru końcowego inwestycji,
-
realizacja zadań wykonywanych z udziałem inicjatyw społecznych,
-
analiza rynku inwestorskiego,
-
przygotowanie przedmiotu zamówienia na inwestycje i remonty zgodnie z zasadami zamówień publicznych,
-
współpraca z inwestorem zastępczym w zakresie nadzoru inwestorskiego, merytorycznego i finansowego nad prawidłowością wydatkowania środków budżetowych,
-
prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową i modernizacją dróg,
-
prowadzenie spraw związanych z rozbudową linii oświetlenia ulicznego,
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarka energetyczną na terenie gminy,
-
opracowanie wieloletniego planu inwestycyjnego Gminy,
-
przedkładanie Burmistrzowi informacji o bezpośrednim zagrożeniu życia lub zdrowia ludzi związanego z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych oraz przygotowanie wystąpienia Burmistrza w celu wydania polecenia właściwemu powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia,
-
prowadzenie ewidencji nieruchomości,
-
sporządzanie planów wykorzystania zasobu,
-
zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
-
wykonanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu użytkowania wieczystego,
-
współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego,
-
prowadzenie spraw dotyczących zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu,
-
podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy,
o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej, -
zapewnienie wyceny nieruchomości, w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego,
-
wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości,
-
prowadzenie spraw z zakresu scalenia nieruchomości i ich ponownego podziału na działki,
-
prowadzenie spraw prawa pierwokupu,
-
prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości i numeracji porządkowej nieruchomości,
-
prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
-
wykonywanie zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla ochrony zabytków, w tym związanych z konserwacją zabytków oraz miejsc pamięci narodowej,
-
sporządzanie sprawozdania z realizacji gminnego programu opieki nad zabytkami,
-
prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy,
-
wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustaw, mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Pobierz dane XML Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji Drukuj informację Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Kubiś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-08-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-10 10:04:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-10 10:05:27 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:07:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5897 raz(y) |
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Naczelnik | Urszula Grzmil |
Adres: 26-500 Szydłowiec, ul. Kilińskiego 2, I p.; Telefon: 48 617-86-47
Zakres działania:
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji należy:
- inicjowanie, planowanie i koordynowanie działalności inwestycyjnej na terenie Gminy;
- opracowanie wspólnie z właściwymi Wydziałami Urzędu projektu planu zadań inwestycyjnych;
- zapewnienie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla gminnych zadań inwestycyjnych oraz nadzorowanie ich realizacji;
- prowadzenie odbioru wykonanych robót, w tym odbioru końcowego inwestycji;
- realizacja zadań wykonywanych z udziałem inicjatyw społecznych;
- analiza rynku inwestorskiego;
- przygotowanie merytoryczne przetargów na inwestycje zgodnie z zasadami zamówień publicznych;
- współpraca z inwestorem zastępczym w zakresie nadzoru inwestorskiego, merytorycznego i finansowego nad prawidłowością wydatkowania środków budżetowych;
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową i modernizacją dróg;
- koordynacja działalności inwestycyjnej gminnych jednostek organizacyjnych i spółek komunalnych;
- opracowanie wieloletniego planu inwestycyjnego Gminy,
- wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (Dz. U. 2000 roku Nr 106 poz. 1126 ze zmianami), w szczególności przygotowanie i przedłożenie opinii i wystąpienia Burmistrzowi w celu wydania polecenia właściwemu powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia,
- wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz. 717), a w szczególności:
- przygotowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, uwzględniając ustalenia strategii rozwoju województwa zawarte w planie zagospodarowania przestrzennego województwa i przygotowanie do przedłożenia go odpowiednim organom;
- opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
- przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zagospodarowania przestrzennego Gminy;
- przechowywanie zatwierdzonych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy;
- rejestrowanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
- przygotowanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień, opinii lub rozstrzygnięć wymaganych ustawą i przepisami szczegółowymi;
- wydawanie orzeczeń o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu;
- ustalanie zgodności wydawanych decyzji z zakresu administracji publicznej z ustaleniami zabudowy i zagospodarowania terenu;
- wydawanie postanowień w zakresie wygaszania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
- prowadzenie i aktualizowania rejestrów miejscowych planów przestrzennych i gromadzenie materiałów związanych z tymi planami;
- wydawanie opinii o ustaleniu opłaty za wzrost lub obniżenie wartości nieruchomości z tytułu zmian w planach przestrzennych miasta i gminy;
- wydawania wypisów i wyrysów w kontekście miejscowych planów przestrzennych miasta i gminy;
- przygotowywanie ustaleń w zakresie przeznaczania i zasad zagospodarowania przestrzennego terenu;
- prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu przestrzennym terenu;
- prowadzenie rozpraw administracyjnych w sprawach ustaleń warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i wydawanie decyzji w tym zakresie;
- sporządzanie ogólnych i szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w zakresie urbanistyczno – budowlanym oraz uzgadnianie tych planów z zainteresowanymi organami;
- prowadzenie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu;
- wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2000 roku Nr 46, poz. 543 ze zmianami), w tym:
- prowadzenie ewidencji nieruchomości;
- sporządzanie planów wykorzystania zasobu;
- zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
- wykonanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu użytkowania wieczystego;
- współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
- prowadzenie spraw dotyczących zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu;
- podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej;
- zapewnienie wyceny nieruchomości, w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego;
- wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2000 roku Nr 100, poz. 1086 ze zmianami) dotyczących rozgraniczeń nieruchomości i numeracji porządkowej nieruchomości;
- wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 4 września 1997 roku o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności (Dz.U. z 2001 roku Nr 120 poz. 1299 ze zmianami);
- wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 17 maja 1990 roku o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 34, poz. 198 ze zmianami) dotyczących ustalania i zmian nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych;
- wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 13 października 1998 roku – przepisy wprowadzające ustawę reformującą administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, poz. 872) dotyczących prowadzenia spraw z zakresu regulacji stanu prawnego dróg gminnych, naliczanie odszkodowań za grunty zajęte przez Gminę do dnia 31 grudnia 1998 roku;
- Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego, Budownictwa i Geodezji należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Pobierz dane XML Tytuł nie wyświetlany dla informacji Drukuj informację Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Lesiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-01-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Lesiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-01-24 10:57:59 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-01-24 10:58:03 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-09-10 10:02:27 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 7087 raz(y) |