Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Szczegóły informacji
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-10 10:05:27 przez Robert Kamienik, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji należy:
-
przygotowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, uwzględniając ustalenia strategii rozwoju województwa zawarte w planie zagospodarowania przestrzennego województwa i przygotowanie do przedłożenia go odpowiednim organom,
-
opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
przechowywanie zatwierdzonych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
rejestrowanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
przygotowanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień, opinii lub rozstrzygnięć wymaganych ustawą i przepisami szczegółowymi,
-
ustalanie zgodności wydawanych decyzji z zakresu administracji publicznej z ustaleniami zabudowy i zagospodarowania terenu,
-
wydawanie postanowień w zakresie wygaszania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
-
ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
-
wydawanie orzeczeń o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu,
-
prowadzenie i aktualizowania rejestrów miejscowych planów przestrzennych i gromadzenie materiałów związanych z tymi planami,
-
wydawanie opinii o ustaleniu opłaty za wzrost lub obniżenie wartości nieruchomości z tytułu zmian w planach przestrzennych miasta i gminy,
-
wydawania wypisów i wyrysów w kontekście miejscowych planów przestrzennych miasta i gminy,
-
przygotowywanie ustaleń w zakresie przeznaczania i zasad zagospodarowania przestrzennego terenu,
-
prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu przestrzennym terenu,
-
prowadzenie rozpraw administracyjnych w sprawach ustaleń warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i wydawanie decyzji w tym zakresie,
-
sporządzanie ogólnych i szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w zakresie urbanistyczno – budowlanym oraz uzgadnianie tych planów z zainteresowanymi organami,
-
prowadzenie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu,
-
prowadzenie dokumentacji wspólnot gruntowych, nadzór nad ich działalnością oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych,
-
prowadzenie i aktualizacja ewidencji kąpielisk,
-
inicjowanie, planowanie i koordynowanie działalności inwestycyjnej na terenie Gminy,
-
opracowanie wspólnie z właściwymi Wydziałami projektu planu zadań inwestycyjnych,
-
zapewnienie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla gminnych zadań inwestycyjnych oraz nadzorowanie ich realizacji,
-
prowadzenie odbioru wykonanych robót, w tym odbioru końcowego inwestycji,
-
realizacja zadań wykonywanych z udziałem inicjatyw społecznych,
-
analiza rynku inwestorskiego,
-
przygotowanie przedmiotu zamówienia na inwestycje i remonty zgodnie z zasadami zamówień publicznych,
-
współpraca z inwestorem zastępczym w zakresie nadzoru inwestorskiego, merytorycznego i finansowego nad prawidłowością wydatkowania środków budżetowych,
-
prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową i modernizacją dróg,
-
prowadzenie spraw związanych z rozbudową linii oświetlenia ulicznego,
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarka energetyczną na terenie gminy,
-
opracowanie wieloletniego planu inwestycyjnego Gminy,
-
przedkładanie Burmistrzowi informacji o bezpośrednim zagrożeniu życia lub zdrowia ludzi związanego z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych oraz przygotowanie wystąpienia Burmistrza w celu wydania polecenia właściwemu powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia,
-
prowadzenie ewidencji nieruchomości,
-
sporządzanie planów wykorzystania zasobu,
-
zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
-
wykonanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu użytkowania wieczystego,
-
współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego,
-
prowadzenie spraw dotyczących zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu,
-
podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy,
o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej, -
zapewnienie wyceny nieruchomości, w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego,
-
wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości,
-
prowadzenie spraw z zakresu scalenia nieruchomości i ich ponownego podziału na działki,
-
prowadzenie spraw prawa pierwokupu,
-
prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości i numeracji porządkowej nieruchomości,
-
prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
-
wykonywanie zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla ochrony zabytków, w tym związanych z konserwacją zabytków oraz miejsc pamięci narodowej,
-
sporządzanie sprawozdania z realizacji gminnego programu opieki nad zabytkami,
-
prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy,
-
wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustaw, mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Kubiś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-08-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-10 10:04:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-10 10:05:27 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:07:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5802 raz(y) |