Wydział Organizacyjny
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Organizacyjny
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-10 08:42:51 przez Robert Kamienik, informacja należąca do archiwum
Akapit nr - brak tytułu
-
W Wydziale Organizacyjnym wyodrębnia się:
-
Referat Kancelaryjno-Administracyjny
-
Biuro Rady Miejskiej,
-
Samodzielne stanowisko do spraw Kadrowych,
-
Samodzielne stanowisko do spraw Informatyki i Ochrony Danych Osobowych.
-
-
Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie spraw kancelaryjno-administracyjnych należy:
-
prowadzenie sekretariatu Burmistrza oraz kancelarii ogólnej Urzędu,
-
obsługa narad organizowanych przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza,
-
przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,
-
prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
-
publikowanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej zarządzeń Burmistrza,
-
prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Gminę,
-
prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
-
ewidencjonowanie i zamieszczanie na tablicach ogłoszeń urzędowych, obwieszczeń, komunikatów, ogłoszeń itp,
-
zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku Urzędu, zabezpieczenie przed włamaniem, nadzór nad zabezpieczeniem mienia Urzędu,
-
prowadzenie zaopatrzenia materiałowo – technicznego na cele administracyjne oraz ewidencji składników majątkowych,
-
prowadzenie spraw związanych z zamawianiem, przechowywaniem i używaniem pieczęci urzędowych i prowadzenie ich rejestru,
-
prenumerata wydawnictw, czasopism i publikacji specjalistycznych,
-
planowanie i realizacja remontów bieżących w Urzędzie,
-
utrzymanie czystości i porządku w budynkach Urzędu oraz ich obrębie,
-
eksploatacja pojazdów służbowych,
-
prowadzenie spraw związanych z symbolami narodowymi i tablicami urzędowymi,
-
prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o utworzeniu społecznych komitetów budowy,
-
prowadzenie rejestru projektów uchwał przekazywanych do Rady,
-
sporządzanie sprawozdań z działalności Burmistrza w oparciu o materiały przekazane ze wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu.
-
-
Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie Biura Rady Miejskiej należy:
-
zapewnienie przewodniczącemu Rady, wiceprzewodniczącym Rady, komisjom Rady wszechstronnej pomocy w realizacji zadań określonych Statutem Gminy,
-
przygotowanie i obsługa posiedzeń Rady, komisji stałych i doraźnych,
-
prowadzenie protokołów z posiedzeń Rady oraz posiedzeń komisji Rady,
-
gromadzenie dokumentacji z pracy Rady i komisji Rady,
-
prowadzenie rejestru protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
-
prowadzenie zbioru i rejestru uchwał Rady, w tym aktów prawa miejscowego
-
prowadzenie ewidencji i zbioru wniosków, interpelacji i zapytań radnych,
-
organizacja pracy przy załatwianiu skarg i wniosków należących do właściwości Rady,
-
opracowywanie projektów uchwał Rady wnioskowanych przez komisje Rady
i radnych oraz w sprawach funkcjonowania Rady, -
zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów związanych z pracą Rady i komisji Rady,
-
przygotowywanie w celu przedłożenia Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie uchwał Rady,
-
publikacja na stronie Biuletynu Informacji Publicznej zawiadomienia o posiedzeniach Rady i komisji Rady, protokołów z posiedzeń, projektów uchwał, podjętych przez Radę uchwał,
-
realizacja zadań związanych z wyborem ławników.
-
-
Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie spraw kadrowych należy:
-
prowadzenie całości spraw kadrowych pracowników Urzędu, w tym pracowników zatrudnianych w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy,
-
prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania wynagrodzeń pracowników Urzędu zatrudnionych w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy,
-
wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach zawierania umów
z Gminą dotyczących zasad i warunków zatrudniania w ramach funduszu interwencyjnego i robót publicznych, -
wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom Urzędu zatrudnionym w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy,
-
wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy na podstawie dokumentacji archiwalnej,
-
prowadzi sprawy związane z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w Urzędzie,
-
przygotowanie i przeprowadzenie procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
-
-
Do zadań Wydziału Organizacyjnego z zakresu informatyki, ochrony danych osobowych należy:
-
administrowanie siecią komputerową,
-
zakup nowego i modernizacja istniejącego sprzętu komputerowego,
-
stały nadzór nad systemem informatycznym w Urzędzie, w tym nad siecią, sprzętem komputerowym i oprogramowaniem,
-
instalowanie i testowanie oprogramowania użytkowego,
-
obsługa strony internetowej Gminy,
-
stały kontakt z firmami prowadzącymi wdrożenia i doradztwo w zakresie używanego oprogramowania,
-
planowanie rozwoju sieci bezpieczeństwa baz danych,
-
organizacja i koordynacja szkoleń komputerowych pracowników Urzędu,
-
opracowanie i modyfikacja koncepcji informatyzacji Urzędu oraz ich wdrażanie,
-
obsługa informatyczna strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej,
-
planowanie i wdrażanie technologii cyfrowych wykorzystywanych w realizacji zadań Urzędu (e-Urząd),
-
współpraca z Wydziałem Funduszy Strukturalnych i Strategii Rozwoju w zakresie przygotowywania projektów na finansowanie zadań z zakresu informatyzacji i wprowadzania technologii cyfrowych.
-
-
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.