Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wydanie decyzji o wpisie szkoły lub placówki niepublicznej do ewidencji placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Szydłowiec oraz nadanie szkole uprawnień szkoły publicznej.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Zespół Edukacji i Finansów Oświaty
Ogłoszono dnia: 2012-11-27 08:23:36
Termin załatwienia
Wpis do ewidencji następuje w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji doręcza się z urzędu zgłaszającemu , a kopię zaświadczenia przekazuje się właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.
Osoba kontaktowa
Ewa Walczak
Miejsce załatwienia
Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Szydłowcu, ul. Staszica 3a.
Telefon kontaktowy
48 617-86-60
Adres e-mail
werip@szydlowiec.pl
Sposób załatwienia
- Wpis do ewidencji placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Szydłowiec następuje na wniosek osoby fizycznej lub prawnej, złożony do Burmistrza Szydłowca, w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Szydłowcu, Pl. Rynek Wielki 1, pokój nr 12.
- Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty , o których mowa poniżej.
- W ciągu 30 dni od daty zgłoszenia następuje wpis do ewidencji placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Szydłowiec.
- Jeżeli zgłoszenie nie zawiera wszystkich dokumentów i mimo wezwania nie zostały one uzupełnione w wyznaczonym terminie bądź statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony, właściwy organ gminy wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji.
- Na wniosek osoby prowadzącej szkołę niepubliczną nieposiadającą uprawnień szkoły publicznej, organ gminy nadaje uprawnienia szkoły publicznej , jeżeli osoba ta przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty.
Miejsce odbioru
ul. Staszica 1A
Wymagane Dokumenty
- Oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby.
- Określenie typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania.
- Wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki( poświadczone tytułem prawnym do lokalu np. aktem własności, umową najmu, dzierżawy, użytkowania) i określenie warunków lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktycznych,
- realizację innych zadań statutowych,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy , zgodnie z odrębnymi przepisami: (opinia Powiatowego Inspektora Sanitarnego, opinia Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej), - Statut szkoły lub placówki.
- Dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce ( najlepiej w formie dyplomów lub innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe).
- Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art.7 ust. 3 w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum z dniem rozpoczęcia działalności.
- Pozytywna opinia kuratora oświaty - w przypadku ubiegania się szkoły o nadanie uprawnień szkoły publicznej.
Czas realizacji
Do 30 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Tryb odwoławczy
W ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji do właściwego kuratora oświaty za pośrednictwem Burmistrza Szydłowca. Odwołanie należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Szydłowcu, Pl. Rynek Wielki 1, pokój nr 12.
Podstawa prawna
Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. ( Dz. U. z 2004 r. Nr 256,poz.2572 ze zm.).