Wydział Finansowy
Szczegóły informacji
Wydział Finansowy
Informacja ogłoszona dnia 2019-06-05 08:57:25 przez Robert Kamienik
Akapit nr 1 - brak tytułu
-
W Wydziale Finansowym wyodrębnia się stanowisko Głównego Księgowego.
-
Do zadań Głównego Księgowego należy:
-
kierowanie Wydziałem Finansowym Urzędu;
-
sporządzanie planu finansowego jednostki na podstawie budżetu Gminy;
-
sporządzanie informacji o realizacji budżetu jednostki Urząd Miejski;
-
sporządzanie jednostkowych sprawozdań z wykonania budżetu jednostki Urząd Miejski; zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień;
-
sporządzanie sprawozdań finansowych jednostki;
-
opracowanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza, dotyczących prowadzenia rachunkowości i obiegu dokumentów finansowych, a w szczególności: polityki rachunkowości, instrukcji obiegu dokumentów finansowych, zakładowego planu kont, instrukcji kasowej, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;
-
nadzór nad prowadzeniem rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień;
-
nadzór nad prowadzeniem analityki środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
-
nadzór nad prowadzeniem ewidencji mienia komunalnego;
-
nadzór nad prowadzeniem księgowości rachunkowo – finansowej mienia komunalnego;
-
nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy;
-
nadzór nad prowadzeniem rozliczeń umów cywilnoprawnych;
-
nadzór nad podejmowaniem stosownych działań w zakresie egzekucji należności podatkowych i niepodatkowych;
-
prowadzenie kontroli podatkowej i kontroli pobierania opłat lokalnych;
-
nadzór nad wykonywaniem zabezpieczeń należności Gminy poprzez ustanawianie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużników z tytułu zobowiązań podatkowych oraz nad wszczynaniem i popieraniem egzekucji z nieruchomości;
-
nadzór nad terminowym ściąganiem należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty należności;
-
wykonywanie czynności z zakresu egzekucji należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
-
przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w budżecie Gminy;
-
nadzorowanie realizacji dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości.
-
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia rozliczeń z tytułu podatku VAT;
-
realizacja zadań związanych z raportowaniem schematów podatkowych.
-
-
Do zadań Wydziału Finansowego należy:
-
prawidłowa ewidencja księgowa dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu;
-
prawidłowa ewidencja księgowa przychodów i kosztów budżetu jednostki Urząd Miejski;
-
rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji;
-
prowadzenie ewidencji podatku VAT;
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
-
prowadzenie spraw dotyczących środków trwałych;
-
prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
-
dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym;
-
kontrola rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym;
-
przygotowanie dyspozycji bankowych;
-
obsługa kasowa Urzędu;
-
prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania i wypłaty wynagrodzeń pracownikom Urzędu, w tym sporządzanie listy płac, wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych;
-
wydawanie pracownikom Urzędu zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS – Rp7);
-
realizacja dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości;
-
przygotowywanie danych do jednostkowych sprawozdań okresowych finansowych i statystycznych w pełnym zakresie działalności Wydziału.
-
-
Do zadań Wydziału Finansowego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Robert Kamienik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-06-05 08:57:22 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Robert Kamienik |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-06-05 08:57:25 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Robert Kamienik |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-17 09:29:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3587 raz(y) |