Wieloosobowe stanowisko ds. Społecznych i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
Szczegóły informacji
Wieloosobowe stanowisko ds. Społecznych i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-10 12:32:37 przez Robert Kamienik, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wieloosobowego stanowiska do spraw Społecznych i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi należy:
-
przyjmowanie zgłoszeń o mających się odbyć zgromadzeniach i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych zakazujących zgromadzeń,
-
współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w zakresie pomocy społecznej i ochrony zdrowia,
-
współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie ochrony zdrowia
-
inicjowanie działań z zakresu profilaktyki zdrowotnej,
-
współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w zakresie realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii,
-
prowadzenie spraw związanych z działalnością Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii,
-
prowadzenie analizy problemów alkoholowych i narkomanii oraz stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania,
-
przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii i przedkładanie Burmistrzowi:
-
projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii,
-
projektu preliminarza wydatkowania środków na realizację Programu,
-
projektu sprawozdania z realizacji Programu,
-
-
ogłaszanie i przeprowadzanie konkursu ofert na wykonanie zadań publicznych w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii, w tym przygotowywanie umów na realizację zadania w ramach Programu, kontrola wykorzystania środków przeznaczonych na realizację zadań,
-
rozliczanie finansowe realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii,
-
udział w posiedzeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii.
-
wdrażanie i propagowanie na terenie Gminy ogólnopolskich i regionalnych programów przeciwdziałania i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii oraz prowadzenie kampanii profilaktyczno-edukacyjnych,
-
współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
-
prowadzenie spraw dotyczących osób niepełnosprawnych, a w szczególności:
-
popularyzacja rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych,
-
popularyzacja kultury fizycznej i uprawiania sportu wśród osób niepełnosprawnych oraz współpraca z organizacjami i klubami sportowymi w tym zakresie,
-
popularyzacja uczestnictwa w życiu kulturalnym osób niepełnosprawnych oraz współpraca z organizacjami i instytucjami w tym zakresie,
-
popularyzacja rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
-
gromadzenie aktów prawnych dotyczących osób niepełnosprawnych i ich analiza pod kątem zachodzących zmian,
-
współpraca z wolontariatem w zakresie spraw osób niepełnosprawnych,
-
współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,
-
współudział w działaniach związanych z tworzeniem i realizacją programów na rzecz osób niepełnosprawnych,
-
-
sporządzanie decyzji w sprawach dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół i przedszkoli,
-
organizowanie dowozu dzieci niepełnosprawnych przez rodziców transportem własnym i gminy,
-
sporządzanie umów na dowóz dzieci niepełnosprawnych przez rodziców,
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz organizacjami pożytku publicznego, a w szczególności:
-
opracowanie projektu programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi,
-
opracowanie projektu regulaminu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
-
prowadzenia spraw związanych z konkursem ofert na realizację zadania publicznego.
-
-
współpraca z organizacjami seniorów, emerytów i kombatantów z terenu Gminy, a w szczególności w zakresie:
-
zwiększenie aktywności ludzi starszych w środowisku lokalnym,
-
promowanie aktywnego spędzania czasu wolnego przez osoby starsze,
-
wewnętrzna integracja środowiska emerytów i kombatantów,
-
integracja emerytów i kombatantów ze społecznością lokalną,
-
promowanie idei wolontariatu na rzecz osób starszych wśród młodzieży,
-
działalność informacyjna na temat praw przysługujących osobom starszym, w szczególności osobom chorym i niepełnosprawnym oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
-
-
prowadzenie spraw w zakresie mniejszości narodowych i etnicznych oraz repatriantów,
-
przygotowywanie projektu programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
-
realizacja zadań w zakresie opieki nad dziećmi do lat trzech,
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Kubiś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-08-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-10 12:31:50 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-10 12:32:37 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:39:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3037 raz(y) |