Wydział Spraw Obywatelskich
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-10 10:38:19 przez Robert Kamienik, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
-
W Wydziale Spraw Obywatelskich wyodrębnia się Urząd Stanu Cywilnego,
-
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
-
przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
-
dokonywanie wymiany dowodów osobistych,
-
wydawanie dowodów osobistych,
-
przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utraconych dowodach osobistych,
-
prowadzenie rejestru dowodów osobistych,
-
przechowywanie i kompletowanie kopert osobowo-dowodowych,
-
prowadzenie archiwum kopert dowodowo-osobowych,
-
unieważnianie dowodów osobistych,
-
przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru dowodów osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
-
prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
-
przesyłanie do rejestru PESEL danych dotyczących zameldowania i wymeldowania mieszkańców,
-
przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
-
przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności zameldowania na pobyt stały i pobyt czasowy, wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
-
przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności wymeldowania z pobytu stałego i pobytu czasowego,
-
potwierdzanie zameldowania na wniosek strony,
-
wprowadzanie i aktualizacja danych osobowo-adresowych mieszkańców Gminy,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie oraz wydawanie decyzji w tym zakresie,
-
sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjów.
-
-
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego
-
sporządzanie w rejestrze stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów oraz kompletowanie aktów zbiorczych,
-
wydawanie z rejestru stanu cywilnego:
-
zaświadczeń o stanie cywilnym,
-
zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
-
odpisów zupełnych i skróconych,
-
-
przyjmowanie oświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa, wstąpieniu w związek małżeński, powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego i innych wynikających z przepisów prawa,
-
wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność zawarcia małżeństwa za granicą zgodnie z prawem polskim,
-
rejestracja związków małżeńskich podlegających prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego,
-
aktualizacja danych w rejestrze PESEL na podstawie aktów stanu cywilnego,
-
nadawanie numeru PESEL oraz meldowanie noworodków,
-
uzupełnianie i sprostowania treści aktów stanu cywilnego, wprowadzanie wzmianek dodatkowych mających wpływ na treść aktów stanu cywilnego,
-
wpisywanie do polskich ksiąg aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą i ustalanie treści aktów stanu cywilnego – wydawanie w tych sprawach decyzji,
-
prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych,
-
przekazywanie osiemdziesięcioletnich i stuletnich ksiąg do Archiwum Państwowego,
-
współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego, komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz Urzędem Statystycznym,
-
prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
-
uznanie zagranicznych dokumentów na podstawie przepisów Unii Europejskiej oraz Kodeksu cywilnego.
-
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Kubiś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-08-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-10 10:37:56 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-10 10:38:19 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:10:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6266 raz(y) |