Wydział Spraw Obywatelskich
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
- Teraz przeglądasz Archiwum
- Przejdź do aktualności
Lista informacji
Wydział Spraw Obywatelskich
Akapit nr 1 - brak tytułu
-
W Wydziale Spraw Obywatelskich wyodrębnia się Urząd Stanu Cywilnego,
-
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
-
przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
-
dokonywanie wymiany dowodów osobistych,
-
wydawanie dowodów osobistych,
-
przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utraconych dowodach osobistych,
-
prowadzenie rejestru dowodów osobistych,
-
przechowywanie i kompletowanie kopert osobowo-dowodowych,
-
prowadzenie archiwum kopert dowodowo-osobowych,
-
unieważnianie dowodów osobistych,
-
przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru dowodów osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
-
prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
-
przesyłanie do rejestru PESEL danych dotyczących zameldowania i wymeldowania mieszkańców,
-
przyjmowanie i załatwianie wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
-
przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności zameldowania na pobyt stały i pobyt czasowy, wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
-
przyjmowanie dokumentów i dokonywanie czynności wymeldowania z pobytu stałego i pobytu czasowego,
-
potwierdzanie zameldowania na wniosek strony,
-
wprowadzanie i aktualizacja danych osobowo-adresowych mieszkańców Gminy,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie oraz wydawanie decyzji w tym zakresie,
-
sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjów.
-
-
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego
-
sporządzanie w rejestrze stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów oraz kompletowanie aktów zbiorczych,
-
wydawanie z rejestru stanu cywilnego:
-
zaświadczeń o stanie cywilnym,
-
zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
-
odpisów zupełnych i skróconych,
-
-
przyjmowanie oświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa, wstąpieniu w związek małżeński, powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego i innych wynikających z przepisów prawa,
-
wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność zawarcia małżeństwa za granicą zgodnie z prawem polskim,
-
rejestracja związków małżeńskich podlegających prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego,
-
aktualizacja danych w rejestrze PESEL na podstawie aktów stanu cywilnego,
-
nadawanie numeru PESEL oraz meldowanie noworodków,
-
uzupełnianie i sprostowania treści aktów stanu cywilnego, wprowadzanie wzmianek dodatkowych mających wpływ na treść aktów stanu cywilnego,
-
wpisywanie do polskich ksiąg aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą i ustalanie treści aktów stanu cywilnego – wydawanie w tych sprawach decyzji,
-
prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych,
-
przekazywanie osiemdziesięcioletnich i stuletnich ksiąg do Archiwum Państwowego,
-
współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego, komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz Urzędem Statystycznym,
-
prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
-
uznanie zagranicznych dokumentów na podstawie przepisów Unii Europejskiej oraz Kodeksu cywilnego.
-
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Kubiś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-08-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-10 10:37:56 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-10 10:38:19 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:10:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6263 raz(y) |
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Naczelnik | Magdalena Szymczyk |
Adres: 26-500 Szydłowiec, pl. Rynek Wielki 1; Telefon: 48 617-86-44
Zakres działania:
- W Wydziale Spraw Obywatelskich i Społecznych wyodrębnia się:
1) Urząd Stanu Cywilnego; - Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Społecznych należy:
1) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. 2001 roku Nr 87, poz. 960 ze zmianami), a w szczególności:
a) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
b) prowadzenie ewidencji ludności;
c) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania;
d) wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności i dowodów osobistych;
e) przyjmowanie wniosków udostępnienie danych z akt ewidencji ludności i dowodów osobistych;
f) kompletowanie dokumentów związanych z wydawaniem dowodów osobistych i prowadzenie archiwum tych dokumentów; - Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Społecznych w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego należy wykonywanie czynności wynikających z ustawy z dnia 29 września 1986 roku – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. Nr 36, poz. 180 ze zmianami) i ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. Nr 9, poz. 59 ze zmianami), a w szczególności:
1) dokonywanie rejestracji zgłoszeń urodzeń, zgonów, przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa, sporządzanie aktów stanu cywilnego i kompletowanie aktów zbiorczych;
2) przyjmowanie oświadczeń o: braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa, wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu dziecka, uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego;
3) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
4) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
5) wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność zawarcia małżeństwa za granicą zgodnie z prawem polskim;
6) rejestracja związków małżeńskich podlegających prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego;
7) poprawianie oczywistych błędów pisarskich, uzupełnianie treści aktów, wprowadzanie wzmianek dodatkowych mających wpływ na treść aktów stanu cywilnego – wydawanie w tych sprawach decyzji;
8) wpisywanie do polskich ksiąg aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą i ustalanie treści aktów stanu cywilnego – wydawanie w tych sprawach decyzji;
9) prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych;
10) przekazywanie stuletnich ksiąg do Archiwum Państwowego;
11) współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego, komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz Urzędem Statystycznym.
Pobierz dane XML Tytuł nie wyświetlany dla informacji Drukuj informację Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Lesiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-03-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Lesiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-01-24 10:47:51 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-01-24 10:47:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-09-10 10:34:50 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6855 raz(y) |