Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
- Teraz przeglądasz Archiwum
- Przejdź do aktualności
Lista informacji
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy wykonywanie zadań w oparciu o przepisy ustaw regulujących sprawy podatkowe, a w szczególności:
-
dokonywanie wymiaru i pobór zobowiązań pieniężnych w gminie Szydłowiec dotyczących podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatku od środków transportu osób fizycznych i prawnych,
-
opracowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących określenia wysokości stawek we wszystkich rodzajach podatków oraz opłat lokalnych, jak również projekty dotyczące ulg i zwolnień,
-
rozliczenie, kontrola formalno-rachunkowa, naliczanie prowizji z tytułu kwartalnych wpłat podatków sołtysów – inkasentów,
-
księgowanie komputerowe podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatku od środków transportu osób fizycznych i prawnych,
-
sporządzanie informacji i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych do organów nadzorczych oraz innych zgodnie z rozporządzeniami (tj. Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Mazowiecka Izba Rolnicza),
-
przygotowywanie dokumentacji do podań w sprawie umorzenia, rozłożenia na raty, przesunięcia terminu płatności podatków,
-
prowadzenie postępowań z urzędu oraz na wniosek podatnika w sprawach podatkowych,
-
wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w płatnościach zobowiązań pieniężnych z tytułu podatków,
-
wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji podatkowej wraz z podaniem powierzchni gruntów w podziale na hektary fizyczne i przeliczeniowe do instytucji takich jak: zakłady pracy, uczelnie, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, opieka społeczna, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, banki, Powiatowy Urząd Pracy,
-
rozliczanie zaległości z tytułu podatków do celów sprawozdawczych,
-
prowadzenie ewidencji wystawionych i doręczonych upomnień z tytułu zaległości podatkowych,
-
rejestrowanie nowych i wyrejestrowywanie pojazdów na podstawie wykazu z Wydziału Komunalnego Starostwa Powiatowego,
-
prowadzenie ewidencji w związku z czasowym wyrejestrowywaniem pojazdów,
-
współpraca z Wydziałem Geodezji. Kartografii, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w zakresie informacji o zmianach geodezyjnych,
-
współpraca z Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w związku z rejestracją pojazdów,
-
współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w sprawach dotyczących zakończenia budowy,
-
współpraca z Wydziałem Budownictwa i Architektury Starostwa Powiatowego w sprawach dotyczących zmian sposobu użytkowania budynków oraz innych,
-
przygotowywanie i wysyłanie deklaracji i informacji podatkowych,
-
wprowadzanie zmian na podstawie złożonych przez podatników deklaracji i informacji podatkowych,
-
kompletowanie dokumentów i wydawanie decyzji dla rolników ubiegających się o ulgi (żołnierska, scaleniowa, z tytułu nabycia gruntów),
-
prowadzenie ewidencji gruntów dzierżawionych z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa i osób fizycznych w oparciu o przepisy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
-
sporządzanie protokółów o stanie majątkowym dla innych gmin osób zamieszkałych na terenie gminy Szydłowiec,
-
potwierdzanie wniosków o udostępnienie danych dotyczących stanu majątkowego dla policji, prokuratury i sądów,
-
przygotowywanie dokumentów z podatku rolnego, od nieruchomości i leśnego oraz podatku od środków transportowych do sprawozdań odnośnie skutków obniżenia stawek podatkowych,
-
prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów poszczególnych miejscowości oraz rejestru zbiorczego podatków,
-
wydawanie kwestionariuszy dotyczących okresów podlegania ubezpieczeniu społecznemu Rolników i wysokości opłacanych składek na FUSR na podstawie dokumentów z lat 1977-1992,
-
prowadzenie ewidencji zakładów pracy chronionej, prowadzenie postępowań w sprawie dopuszczalności uzyskiwania przez nie pomocy de minimis oraz wydawanie zaświadczeń o uzyskaniu takiej pomocy.
-
obsługiwanie systemu SHRIMP mającego na celu rejestrację i monitorowanie udzielonej przez Gminę pomocy publicznej
-
przygotowywanie dokumentacji do wniosków o przeniesienie własności nieruchomości na rzecz Gminy Szydłowiec w zamian za zaległości podatkowe
-
prowadzenie konta pozabilansowego 991 – rozrachunki z inkasentami z tytułu pobranych podatków.
-
wezwania do wyjaśnień nieprawidłowych wpłat, przyjmowanie wniosków o zwrot nadpłat i ich realizacja,
-
wykonywanie czynności wynikających z przepisów mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Pobierz dane XML Wydział Podatków i Opłat Lokalnych Drukuj informację Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Kubiś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-08-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-10 10:31:08 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-10 10:32:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:02:19 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5376 raz(y) |
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Naczelnik | Barbara Majewska |
Adres: 26-500 Szydłowiec, Rynek Wielki 1; Telefon: 48 617-86-40
Zakres działania:
- Do zadań Wydziału Podatków, Opłat Lokalnych i Kontroli Podatkowej należy:
1) dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych.
2) opracowanie projektów uchwał Rady w sprawach określenia wysokości stawek podatków i opłat lokalnych, sposobu i terminów ich płatności oraz ulg i zwolnień od tych należności innych niż określonych w ustawach;
3) nadzorowanie realizacji dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości;
4) prowadzenie księgowości podatkowej;
5) opiniowanie podań i wniosków w sprawach należności z tytułu podatków i opłat lokalnych;
6) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach wniosków podatników; - Do zadań Wydziału Podatków, Opłat Lokalnych i Kontroli Podatkowej należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Pobierz dane XML Tytuł nie wyświetlany dla informacji Drukuj informację Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Lesiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-01-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Lesiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-01-24 10:31:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-01-24 10:31:55 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-09-10 10:29:34 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5329 raz(y) |