Wydział Finansowy
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
- Teraz przeglądasz Archiwum
- Przejdź do aktualności
Lista informacji
Wydział Finansowy
Akapit nr 1 - brak tytułu
-
W Wydziale Finansowym wyodrębnia się stanowisko Głównego Księgowego.
-
Do zadań Głównego Księgowego należy:
-
kierowanie Wydziałem Finansowym Urzędu,
-
sporządzanie informacji o realizacji budżetu jednostki Urząd Miejski,
-
opracowanie planów finansowych jednostek na podstawie budżetu Gminy,
-
sporządzanie jednostkowych sprawozdań z wykonania budżetu jednostki Urząd Miejski, zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
-
nadzór nad prowadzeniem rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
-
nadzór nad prowadzeniem analityki środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
-
nadzór nad prowadzeniem ewidencji mienia komunalnego,
-
nadzór nad prowadzeniem księgowości rachunkowo – finansowej mienia komunalnego,
-
nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy,
-
opracowanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza, dotyczących prowadzenia rachunkowości i obiegu dokumentów finansowych, a w szczególności: zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
-
nadzór nad prowadzeniem rozliczeń umów cywilnoprawnych,
-
nadzór nad podejmowaniem stosownych działań w zakresie egzekucji należności podatkowych i niepodatkowych,
-
prowadzenie kontroli podatkowej i kontroli pobierania opłat lokalnych,
-
nadzór nad wykonywaniem zabezpieczeń należności Gminy poprzez ustanawianie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużników z tytułu zobowiązań podatkowych oraz nad wszczynaniem i popieraniem egzekucji z nieruchomości,
-
nadzór nad terminowym ściąganiem należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty należności,
-
wykonywanie czynności z zakresu egzekucji należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w budżecie Gminy,
-
nadzorowanie realizacji dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości.
-
-
Do zadań Wydziału Finansowego należy:
-
prawidłowa ewidencja księgowa dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu
-
prawidłowa ewidencja księgowa przychodów i kosztów budżetu jednostki Urząd Miejski
-
rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji,
-
prowadzenie ewidencji podatku VAT,
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
-
prowadzenie spraw dotyczących środków trwałych,
-
prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
-
dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
-
kontrola rachunków i faktur pod względem formalno – rachunkowym,
-
przygotowanie dyspozycji bankowych,
-
obsługa kasowa Urzędu,
-
prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania i wypłaty wynagrodzeń pracownikom Urzędu, w tym sporządzanie listy płac, wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
wydawanie pracownikom Urzędu zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS – Rp7),
-
realizacja dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości.
-
Przygotowywanie danych do jednostkowych sprawozdań okresowych finansowych i statystycznych w pełnym zakresie działalności Wydziału,
-
Do zadań Wydziału Finansowego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
-
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Kubiś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-08-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-10 10:28:50 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-10 10:29:16 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 08:54:31 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3448 raz(y) |
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Skarbnik | Iwona Czarnota |
Głowny Księgowy | Renata Osobińska |
Adres: 26-500 Szydłowiec, Rynek Wielki 1, II p., pok. 23; Telefon: 48 617-86-34
Zakres działania:
- W Wydziale Finansowym wyodrębnia się stanowisko Głównego Księgowego.
- Do zadań głównego księgowego należy:
1) sporządzanie informacji o realizacji budżetu;
2) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy, zadań zleconychi realizowanych na podstawie porozumień;
3) prowadzenie rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawieporozumień;
4) prowadzenie analityki środków trwałych, wartości niematerialnychi prawnych;
5) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
6) prowadzenie księgowości rachunkowo – finansowej mienia komunalnego;
7) nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy;
8) prowadzenie rozliczeń umów cywilnoprawnych;
9) analizowanie stanu należności podatkowych i podejmowania stosownych działań wzakresie ich egzekucji;
10) prowadzenie kontroli podatkowej i kontroli pobierania opłat lokalnych;
11) występowanie z wnioskami o ustanowienie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużników z tytułu zobowiązań podatkowych oraz wszczynanie i popieranie egzekucji z nieruchomości;
12) badanie dopuszczalności egzekucji administracyjnej i sporządzanie wniosków do organów egzekucyjnych;
13) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i innych związanych z postępowaniem administracyjnym; - Do zadań Wydziału Finansowego należy:
1) opracowanie projektu budżetu Gminy z wymaganym stopniem szczegółowości;
2) opracowanie harmonogramu dochodów i wydatków budżetu Gminy;
3) opracowanie planu finansowego zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień;
4) opracowanie projektów planów finansowania inwestycji gminnych i analiza możliwości źródeł finansowania;
5) przygotowanie części finansowej projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji;
6) rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji;
7) przygotowanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w budżecie Gminy;
8) sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych;
9) prowadzenie ewidencji VAT;
10) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
11) prowadzenie spraw dotyczących środków trwałych;
12) prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
13) prowadzenie windykacji należności z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
14) prowadzenie rejestru wystawionych faktur VAT;
15) dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym;
16) kontrola rachunków i faktur pod względem formalno – rachunkowym;
17) przygotowanie dyspozycji bankowych;
18) obsługa kasowa Urzędu;
19) obsługa księgowa i kasowa Miejskiego Wysypiska Śmieci;
20) prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania i wypłaty wynagrodzeń pracownikom Urzędu i Miejskiego Wysypiska Śmieci,w tym sporządzanie listy płac, wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych;
21) wydawanie pracownikom Urzędu i Miejskiego Wysypiska Śmieci zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS – Rp – 7). - Do zadań Wydziału Finansowego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Pobierz dane XML Tytuł nie wyświetlany dla informacji Drukuj informację Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Lesiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-01-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Lesiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-01-24 09:06:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-01-24 09:06:54 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-09-10 10:26:51 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4484 raz(y) |