Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych
Informacja ogłoszona dnia 2019-06-05 09:46:09 przez Robert Kamienik
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Stanowiska do spraw Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych należy:
-
wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r., poz. 1430 ze zmianami);
-
sporządzanie i aktualizowanie „Planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” w uzgodnieniu z Wojewodą Mazowieckim;
-
koordynowanie zadań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej gminy;
-
opracowywanie dokumentacji oraz uczestniczenie w tworzeniu i funkcjonowaniu systemu stałych dyżurów oraz stanowiska kierowania Burmistrza;
-
sporządzanie i prowadzenie dokumentacji planu akcji kurierskiej organizowanej przez Burmistrza;
-
występowanie do wojskowego komendanta uzupełnień w sprawach reklamowania z urzędu od pełnienia służby wojskowej;
-
opracowywanie programów, planów i wytycznych do szkolenia obronnego;
-
opracowywanie planów działania w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych;
-
planowanie środków finansowych na realizację zadań obronnych;
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza (HNS) i współpracy cywilno-wojskowej (CIMIC);
-
sporządzanie Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych (NKPPO);
-
planowanie, koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem ochrony dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia oraz współpraca w tym zakresie z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków;
-
współudział w sporządzaniu i aktualizacji gminnego planu przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne państwa i planu dystrybucji preparatu jodowego;
-
prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem nakładania obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
-
dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na terenie gminy;
-
sporządzanie i aktualizowanie gminnego planu OC;
-
opracowywanie rocznych planów zasadniczych przedsięwzięć w zakresie OC;
-
organizowanie i koordynowanie szkoleń i ćwiczeń obronnych i OC na obszarze gminy;
-
przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na wypadek masowego zagrożenia;
-
zapewnienie funkcjonowania Radiowej Sieci Zarządzania Wojewody Mazowieckiego oraz przygotowanie i zapewnienie działania Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA) oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania o zagrożeniach;
-
nadzór nad utrzymaniem i gospodarowaniem sprzętu OC;
-
prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem rejestru osób objętych rejestracją;
-
przygotowanie i udział w przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej;
-
prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, a w szczególności:
-
zapewnienie współdziałania wszystkich jednostek organizacyjnych w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa państwa, a także zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków,
-
zapewnienie procesu kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy,
-
zapewnienie warunków do funkcjonowania gminnego zespołu zarządzania kryzysowego w tym dokumentowanie jego działań,
-
opracowywanie i aktualizacja Planu Zarządzania Kryzysowego Gminy Szydłowiec;
-
-
opracowanie projektów aktów normatywno-prawnych regulujących problematykę obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
-
prowadzenie archiwum zakładowego oraz spraw związanych z archiwizacją dokumentów i prowadzenie ich rejestru.
Pobierz dane XML Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych Drukuj informację Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Robert Kamienik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-06-05 09:45:55 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-06-05 09:46:09 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-06-05 09:46:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3017 raz(y) |