Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Sprostowanie i uzupełnianie treści aktu stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Sprostowanie i uzupełnianie treści aktu stanu cywilnegoSzczegóły informacji
Sprostowanie i uzupełnianie treści aktu stanu cywilnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: USC
Ogłoszono dnia: 2015-02-12 15:42:42
Termin załatwienia
do 30 dni
Osoba kontaktowa
Magdalena Szymczyk
Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego w Szydłowcu, pl. Rynek Wielki 1, Ratusz, p.2 (parter).
Telefon kontaktowy
48 617-86-43
Adres e-mail
usc@szydlowiec.pl
Sposób załatwienia
Po złożeniu kompletu dokumentów Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego wydaje decyzję o sprostowaniu lub uzupełnieniu, na podstawie, której wprowadza zmiany w akcie stanu cywilnego.
Miejsce odbioru
pl. Rynek Wielki 1 (Ratusz - parter, p. 2)
26-500 Szydłowiec
Wymagane Dokumenty
-
dowód osobisty wnioskodawcy (do wglądu),
-
podanie o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego, oraz
-
do sprostowania lub uzupełnienia aktu URODZENIA – odpis zupełny aktu małżeństwa rodziców,
-
do sprostowania lub uzupełnienia aktu MAŁŻEŃSTWA – odpisy zupełne aktów urodzeń osób zawierających małżeństwo,
-
do sprostowania lub uzupełnienia aktu ZGONU – odpisy zupełne aktu urodzenia i małżeństwa osoby zmarłej.
Opłaty
Decyzje wydawane przez kierownika urzędu stanu cywilnego – 39 zł.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od jej doręczenia.
Podstawa prawna
Art. 28 i 36 ustawy z dnia 29.09.1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r, Nr 161, poz. 1688).