ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zatwierdzenie podziału nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Zatwierdzenie podziału nieruchomości

Szczegóły informacji

Zatwierdzenie podziału nieruchomości

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji

Ogłoszono dnia: 2012-08-17 09:27:19

Termin załatwienia

30 dni.

Osoba kontaktowa

Agnieszka Karpeta

Miejsce załatwienia

Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji - ul. Kilińskiego 2, I piętro.

Telefon kontaktowy

48 617-86-57

Adres e-mail

mieniekomunalne@szydlowiec.pl

Sposób załatwienia

Wydanie decyzji.

Miejsce odbioru

ul. Kilińskiego 2 (I piętro)


26-500 Szydłowiec


 

Wymagane Dokumenty

I. Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości - złożony przez osobę, która ma w tym interes prawny .
  1. Załączniki do wniosku w trybie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami:
    a) Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości lub oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt. 4 i ust. 2a ustawy o gospodarce nieruchomościami, przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej wraz ze wskazaniem numeru księgi założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 w/w ustawy, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
    b) Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) oraz kopia mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi.
    c) Protokół z przyjęcia granic.
    d) Wykaz zmian gruntowych.
    e) Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
    f) Mapa z projektem podziału.
    g) W przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków – pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości.
    h) Dokument potwierdzający poszczególne cele podziału (zgodnie z art. 95 w/w ustawy).
  2. Załączniki do wniosku zatwierdzającego podział nieruchomości zgodnie z ustaleniami planu miejscowego lub decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
    a) Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości lub oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt. 4 i ust. 2a ustawy o gospodarce nieruchomościami, przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej wraz ze wskazaniem numeru księgi założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 w/w ustawy, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
    b) Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) oraz kopia mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi.
    c) Protokół z przyjęcia granic.
    d) Wykaz zmian gruntowyc.
    e) Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
    f) Mapa z projektem podziału.
    g) W przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków – pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości.
    h) Opinia techniczna osoby uprawnionej d/s budownictwa  - w przypadku, jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana, a proponowany jej podział powodowałby także podział tego budynku.

Opłaty

Zwolnione z opłaty skarbowej.

Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu, za pośrednictwem Burmistrza Szydłowca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami - art. 96 ustawy (t. j. Dz. U. 2010.102.651  ze zm.).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U.2004.268.2663.).
  3. Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz.U.2006.225.1635 ze zm.).

Załączniki

  • Wniosek (DOC, 16.5 KiB) Data wprowadzenia do BIP: 2012-08-17 09:27:15 | Data wytworzenia informacji: 2012-08-17 | Druk wniosku o wydanie decyzji zatwerdzjącej podział nieruchomości.
« powrót do poprzedniej strony