Ochrona danych osobowych
Szczegóły informacji
KLAUZULA INFORMACYJNA - podatki i opłaty lokalne
Informacja ogłoszona dnia 2019-11-13 11:25:18 przez Robert Kamienik
Akapit nr 1 - brak tytułu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 119/1, dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Szydłowcu, 26-500 Szydłowiec, ul. Rynek Wielki 1
2. Inspektor ochrony danych
Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejski w Szydłowcu jest Pani Ilona Głogowska - Kowalczyk, email:
3. Podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:
-
Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
-
Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
-
Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
-
Ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
-
Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
-
Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
-
Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
-
Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,
-
Ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece.
4. Cele przetwarzania danych
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu pobrania podatków i opłat, a w szczególności:
-
W celu ustalenia i określenia wysokości podatków oraz opłat, w tym
-
Prowadzenia wymaganych przepisami prawa rejestrów - w tym ewidencję podatkową nieruchomości oraz ewidencję księgową,
-
Prowadzenia czynności sprawdzających, postępowania podatkowe lub inne działania na podstawie przepisów prawa,
-
Prowadzenia kontroli podatkowej w uzasadnionych przypadkach,
-
Zaksięgowania i rozliczania zapłaconych podatków oraz opłat,
-
Wydania zaświadczenie lub indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego
-
-
Dochodzenia należności zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
Prowadzenia działań informacyjnych ułatwiających zapłatę podatku
-
Wezwania telefonicznie w sprawach uzasadnionych Państwa ważnym interesem lub w celu telefonicznego poinformowania o dacie wydania interpretacji lub zawartej w niej ocenie.
5. Odbiorcy danych
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, a w szczególności:
-
organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
6. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w przepisach szczególnych w tym przez okres wymagany do dochodzenia roszczeń oraz okres wymagany przez organy kontrolne
7. Wymóg podania danych
-
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach prawa i jest niezbędne w celu realizacji obowiązków wynikających przepisów prawa.
-
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
9. Prawa osoby, której dane dotyczą
Posiada Pani/Pan:
-
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
-
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
-
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
-
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-11-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Robert Kamienik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-11-13 10:52:54 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-11-13 11:25:18 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-11-13 11:25:18 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1386 raz(y) |