Sekretarz Gminy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Dorota Kubiś
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-01-12 15:26:38 przez Robert Kamienik
Akapit nr - brak tytułu
Sekretarz wykonuje funkcje kierownika administracyjnego Urzędu i w tym zakresie:
- opracowuje zakresy czynności dla Naczelników Wydziałów,
- nadzoruje czas pracy pracowników Urzędu,
- planuje koszty utrzymania Urzędu oraz nadzoruje ich wydatkowanie,
- wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa Burmistrza,
- pełni stały nadzór nad funkcjonowaniem Urzędu,
- przedkłada Burmistrzowi propozycje dotyczące usprawnienia pracy Urzędu, w tym informuje o konieczności dokonania zmian kadrowych,
- koordynuje i nadzoruje racjonalne wykorzystanie pomieszczeń oraz prace remontowe w Urzędzie i zakup środków trwałych,
- zapewnia sprawne funkcjonowanie w Urzędzie środków łączności oraz sprawne funkcjonowanie systemu informatycznego,
- Sekretarz kieruje Wydziałem Organizacyjnym Urzędu.
- Nadzoruje terminowość i poprawność przygotowania projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza.
- Zapewnia odpowiednią ewidencję, przechowywanie oraz ochronę przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą powstającej oraz nadsyłanej i składanej w organach Gminy dokumentacji.
- Nadzoruje prowadzone w Urzędzie sprawy kadrowe,
- Nadzoruje sprawy z zakresu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
- Organizuje służbę przygotowawczą.
- Koordynuje doskonalenie kadr.
- Nadzoruje prowadzoną w Urzędzie działalność archiwalną, przestrzeganie zasad instrukcji kancelaryjnej i Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Nadzoruje sprawy związane z udzielaniem informacji publicznej.
- Współpracuje z sołectwami i zapewnia udział przedstawiciela Burmistrza na zebraniu wiejskim.
- Przeprowadza okresowe kontrole posiadania zbiorów prawnych kompletowanych przez komórki organizacyjne gminy według wskazówek radcy prawnego.
- Przyjmuje ustne oświadczenia woli spadkodawcy.
- Nadzoruje prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
- Koordynuje odpowiedzi na skargi, listy, wnioski mieszkańców oraz interpelacje i zapytania radnych.
- Prowadzi sprawy dotyczące tworzenia, likwidacji i przekształcania jednostek budżetowych gminy, komunalnych zakładów budżetowych oraz spółek prawa handlowego.
- Wykonuje inne czynności powierzone mu przez Burmistrza.
- Odpowiada za:
1) prawidłowy przebieg wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz referendów ogólnokrajowych i gminnych,
2) kontakty ze związkami zawodowymi i organizacjami społecznymi.