ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-01-24 10:47:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Magdalena Szymczyk
Adres: 26-500 Szydłowiec, Rynek Wielki 1; Telefon: 48 617-86-44

Zakres działania:

  1. W Wydziale Spraw Obywatelskich i Społecznych wyodrębnia się:
    1) Urząd Stanu Cywilnego;
    2) Stanowisko do spraw Ewidencji Działalności Gospodarczej.
  2. Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Społecznych należy:
    1) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. 2001 roku Nr 87, poz. 960 ze zmianami), a w szczególności:
    a) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
    b) prowadzenie ewidencji ludności;
    c) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania;
    d) wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności i dowodów osobistych;
    e) przyjmowanie wniosków udostępnienie danych z akt ewidencji ludności i dowodów osobistych;
    f) kompletowanie dokumentów związanych z wydawaniem dowodów osobistych i prowadzenie archiwum tych dokumentów;
  3. Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Społecznych w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego należy wykonywanie czynności wynikających z ustawy z dnia 29 września 1986 roku – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. Nr 36, poz. 180 ze zmianami) i ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. Nr 9, poz. 59 ze zmianami), a w szczególności:
    1) dokonywanie rejestracji zgłoszeń urodzeń, zgonów, przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa, sporządzanie aktów stanu cywilnego i kompletowanie aktów zbiorczych;
    2) przyjmowanie oświadczeń o: braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa, wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu dziecka, uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego;
    3) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
    4) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
    5) wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność zawarcia małżeństwa za granicą zgodnie z prawem polskim;
    6) rejestracja związków małżeńskich podlegających prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego;
    7) poprawianie oczywistych błędów pisarskich, uzupełnianie treści aktów, wprowadzanie wzmianek dodatkowych mających wpływ na treść aktów stanu  cywilnego – wydawanie w tych sprawach decyzji;
    8) wpisywanie do polskich ksiąg aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą i ustalanie treści aktów stanu cywilnego – wydawanie w tych sprawach decyzji;
    9) prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych;
    10) przekazywanie stuletnich ksiąg do Archiwum Państwowego;
    11) współpraca z innymi urzędami stanu cywilnego, komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz Urzędem Statystycznym.
  4. Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Społecznych w zakresie ewidencji działalności gospodarczej należy:
    1) wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 19 listopada 1999 roku – Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 101, poz. 1178 ze zmianami), a w szczególności:
    a) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;
    b) wydawanie, odmowa wydania i cofanie zezwoleń i koncesji, o ile przepisy odrębnych ustaw tak stanowią;
    c) kontrola przestrzegania przepisów prawa przez przedsiębiorców w zakresie, o którym mowa w art. 63 ustawy;
    d) doręczanie przedsiębiorcy zaświadczenia o dokonaniu wpisy do ewidencji działalności gospodarczej;
    e) opracowanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie odmowy dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a także w sprawie wykreślenia wpisu;
    f) wykonywanie innych zadań określonych w odrębnych przepisach;
    2) wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. Nr 121, poz. 770 ze zmianami);
    3) wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2002 roku Nr 147, poz. 1231 ze zmianami), a w szczególności:
    a) opracowanie projektów uchwał Rady w sprawach ustalenia dla terenu Gminy liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży;
    b) opracowanie projektów uchwał Rady w sprawach ustalenia zasad usytuowania na terenie Gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
    c) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
    d) przekazywanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych do zaopiniowania wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży;
    e) opracowanie projektów rozstrzygnięć w sprawach o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży;
    4) wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 6 września 2001roku o transporcie drogowym (Dz.U. Nr 125, poz. 1371 ze zmianami), a w szczególności dotyczące zezwoleń na zarobkowy przewóz osób na terenie Gminy.
    5) współpraca z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, Powiatowym Urzędem Pracy, Urzędem Statystycznym, organami Państwowej Straży Pożarnej i Policji w ramach prowadzonych spraw;
« powrót do poprzedniej strony