Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
- Teraz przeglądasz Archiwum
- Przejdź do aktualności
Lista informacji
Zasady wpisu, wykreśleń i zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
Wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych
W związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, od dnia 1 stycznia 2018 r. wszystkie wnioski i formularze dotyczące żłobków oraz klubów dziecięcych, tj.: o wpis, zmianę wpisu lub wykreślenie z Rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Szydłowca muszą być składane wyłącznie drogą elektroniczną, za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) przygotowanego i prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Informacje jak założyć profil zaufany można znaleźć pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).
Załączniki do wniosku:
- w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
- w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
- numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano/ w przypadku osoby fizycznej – numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano oraz numer PESEL;
- adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu podmiotu zamierzającego prowadzić żłobek lub klub dziecięcy;
- pozytywna decyzja Komendanta Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej potwierdzająca spełnienie przepisów przeciwpożarowych,
- pozytywna decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku o warunkach sanitarno-lokalowych (żłobki) lub pozytywna opinia Prezydenta Miasta Gdańska o warunkach lokalowych i sanitarnych (kluby dziecięce);
- potwierdzenie dokonania opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zgodnie z art. 33 ustawy dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U z 2021 r., poz. 75 ze zm.).
Termin i sposób załatwienia sprawy
Po weryfikacji wniosku w systemie elektronicznym, wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z dołączonymi do niego dokumentami .
Burmistrz Szydłowca odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
Odmowa wpisu do rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Zmiany w rejestrze
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania Burmistrza Szydłowca o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku o wpis do rejestru w terminie 14 dni od ich zaistnienia.
Po otrzymaniu informacji sporządzonej wg określonego powyżej wzoru Burmistrz Szydłowca dokonuje zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie uwzględniające te zmiany.
Wykreślenie z rejestru
Wykreślenie z rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej Burmistrza Szydłowca w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o jego wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
- wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U z 2021 r., poz. 75 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz.U. z 2019 r., poz. 72).
- Rozporządzenie Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz.U. z 2017 poz. 2379).
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym, wolontariusza oraz dziennego opiekuna (Dz.U. z 2020 r., poz. 1205).
Pobierz dane XML Zasady wpisu, wykreśleń i zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych Drukuj informację Zasady wpisu, wykreśleń i zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-01-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Beata Ciećka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-01-18 09:49:20 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Robert Kamienik |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-01-18 09:52:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Robert Kamienik |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-03-31 11:07:26 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 688 raz(y) |
Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych działających w gminie Szydłowiec
Załączniki
Pobierz dane XML Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych działających w gminie Szydłowiec Drukuj informację Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych działających w gminie Szydłowiec
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Gozdek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-01-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Szydłowca |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-01-05 12:54:21 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Robert Kamienik |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-01-05 12:55:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Robert Kamienik |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-01-18 09:54:28 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3539 raz(y) |
Zasady wpisu, wykreśleń i zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Wpis do rejestru
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1457 ze zmianami) prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 672 ze zmianami.) i wymaga wpisu do prowadzonego przez Burmistrza Miasta rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Wpisu do rejestru dokonuje się na podstawie wniosku, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Wzór wniosku o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych – załącznik nr 1.
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Szydłowcu przy ul. Rynek Wielki 1 (pokój nr 12). Do wniosku dołącza się:
-
w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu;
-
w przypadku osoby fizycznej kserokopię zaświadczenia o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie oraz kserokopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
-
kserokopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu;
-
potwierdzenie dokonania opłaty w wysokości określonej uchwałą Nr 93/XV/15 Rady Miejskiej w Szydłowcu z dnia 11 grudnia 2015 roku w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
-
pozytywną opinię Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Szydłowcu oraz pozytywną opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Szydłowcu dotyczącą spełniania warunków określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014 r. poz. 925);
Po złożeniu wymaganych dokumentów oraz spełnieniu warunków określonych ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy Wnioskodawca otrzyma w terminie 7 dni, licząc od daty złożenia wniosku, zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Natomiast w przypadku gdy podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego lub wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem Burmistrz Szydłowca odmawia w drodze decyzji administracyjnej wpisu do rejestru.