Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Gospodarowania Odpadami Komunalnymi i Ochrony Środowiska
Ogłoszono dnia: 2016-09-05 08:19:17
Termin załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminach wskazanych w Kodeksie postępowania administracyjnego (do 2 miesięcy, z możliwością przedłużenia).
Osoba kontaktowa
Inspektor – Joanna Gozdek, Kierownik – mgr Janusz Pytlak.
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski w Szydłowcu
Telefon kontaktowy
48 617–86–67 lub 48 617-86-59
Adres e-mail
srodowisko@szydlowiec.pl
Sposób załatwienia
Złożenie wniosku wraz z załącznikami.
Miejsce odbioru
Referat Gospodarowania Odpadami Komunalnymi i Ochrony Środowiska.
Wymagane Dokumenty
Z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach występuje Inwestor bądź wyznaczony przez niego pełnomocnik.
Do wniosku załącza się obowiązkowo:
-
Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
-
Mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
-
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dla których raport o oddziaływaniu na środowisko sporządza się obligatoryjnie) - w trzech (3) egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych;
-
Kartę informacyjną przedsięwzięcia sporządzoną zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane) - w trzech (3) egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych;
-
Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku (dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska);
-
Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
Ponadto do wniosku należy dołączyć:
-
dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
-
w przypadku ustanowienia pełnomocnika należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa dla osoby fizycznej posiadającej zdolność do czynności prawnych, upoważnionej do działania w imieniu podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia.
Czas realizacji
Wydanie decyzji następuje w terminie 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeku postępowania administracyjnego do terminów załatwienia spraw nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Opłaty
-
Od wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - 205 zł lub 105 zł za przeniesienie decyzji środowiskowej na inny podmiot;
-
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł.
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Szydłowcu lub na konto Urzędu Miejskiego w Szydłowcu na rachunek bankowy: 53 9132 0001 0134 0904 2000 0020.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Burmistrza Szydłowca. Odwołanie należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Szydłowcu, Rynek Wielki 1, 26-500 Szydłowiec. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
brak.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r. , poz. 353).
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Z 2016 r., poz. 71);
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zmianami);
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zmianami).Zgodnie z art. 71 ust.2 ustawy udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla planowanych:
-
przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,
-
przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następuje przed uzyskaniem jednej z decyzji wymienionych w art. 72 ust.1 oraz art. 72 ust. 1a ustawy udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.