Burmistrz Szydłowca
Szczegóły informacji
Burmistrz Szydłowca
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-01-12 15:06:37 przez Robert Kamienik
Akapit nr - brak tytułu
BURMISTRZ SZYDŁOWCA
Artur Ludew
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
- ogólne kierownictwo i nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Urzędu,
- ustalanie regulaminu organizacyjnego Urzędu,
- powoływanie i odwoływanie Zastępcy,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- informowanie o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania gminnych środków budżetowych, ogłaszanie budżetu Gminy i sprawozdań z jego wykonania,
- kreowanie polityki finansowej Gminy,
- realizacja budżetu Gminy,
- przygotowanie projektów uchwał Rady i określanie sposobu ich wykonania,
- przedkładanie Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie uchwał podejmowanych przez Radę oraz podlegających temu trybowi własnych zarządzeń,
- realizacja polityki kadrowej,
- sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
- kierowanie wykonywaniem zadań obronnych i zarządzania kryzysowego,
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadku wystąpienia stanu klęski żywiołowej i katastrof na terenie miasta i gminy,
- kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie miasta i gminy,
- podejmowanie czynności należących do kompetencji Rady w sprawach nie cierpiących zwłoki i mogących zagrażać życiu,
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
- reprezentowanie gminy w funkcjach właścicielskich spółek komunalnych,
- reprezentowanie gminy w funkcjach komunalnego właściciela lokali mieszkalnych,
- wykonywanie zadań administratora danych osobowych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji burmistrza w przepisach szczegółowych.
Burmistrz może upoważnić Zastępcę, Sekretarza, Skarbnika, Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji