Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Komisja Statutowa, Bezpieczeństwa Publicznego i Etyki Radnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-01-19 14:26:38 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum
Skład komisji:
1. | Paweł Michał Bloch | Przewodniczący |
2. | Dorota Jakubczyk | członek |
3. | Artur Łyczek | członek |
4. | Irena Świątkiewicz-Woda | członek |
Do najważniejszych zadań komisji należy:
- Czuwanie nad zgodnością pracy rady miejskiej i jej struktur ze Statutem Gminy Szydłowiec oraz obowiązującymi przepisami prawa.
- Opiniowanie projektów uchwał rady miejskiej pod względem zgodności z obowiązującym prawem.
- Opracowywanie i uaktualnianie statutu gminy.
- Opiniowanie i inicjowanie działań w zakresie ochrony przed przejawami patologii społecznej, m.in.: pijaństwem, narkomanią, chuligaństwem, sekciarstwem itp.
- Opiniowanie i inicjowanie działań na rzecz ochrony mienia – przeciwpożarowego, przeciwpowodziowego oraz działalności straży pożarnych.
- Opiniowanie i inicjowanie działań w zakresie organizacji ruchu drogowego: udział gminy we wszystkich programach profilaktycznych organizacji i stowarzyszeń działających na rzecz bezpieczeństwa.
- Rozpatrywanie sygnałów i skarg społeczeństwa w zakresie zagrożeń życia i mienia obywateli oraz kontrola sposobu ich załatwiania przez właściwe służby.
- Ocena działalności Straży Miejskiej w Szydłowcu.
- Opracowanie kodeksu etycznego radnego Gminy Szydłowiec.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących zachowania radnego naruszającego przepisy Statutu Gminy, zasady współżycia i normy etyczne radnego określone przez niniejszą komisję oraz sporządzanie i przedkładanie radzie miejskiej stosownych wniosków.
- Podejmowanie mediacji w sprawach konfliktów występujących wewnątrz rady, np. między klubami lub poszczególnymi radnymi.
- Opiniowanie wniosków i projektu budżetu.