ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Ustalenie numeru porządkowegoDrukuj informacjęSprawa: Ustalenie numeru porządkowego

Szczegóły informacji

Ustalenie numeru porządkowego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Gospodarowania Mieniem Gminnym

Ogłoszono dnia: 2020-03-16 10:00:27

Termin załatwienia

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.

Osoba kontaktowa

Patrycja Kosno

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Szydłowcu pl. Rynek Wielki 1.

Telefon kontaktowy

48 617-86-57

Adres e-mail

tq0I7Q4jYolWc8bLe7IHi2ZRXNbnICfDEBmJ5WT4wTGKBhEp16iUTR/MlyzNmD/rQPUlvpLJwGORU4PFyrI4EA==

Sposób załatwienia

Złożenie wniosku.

Miejsce odbioru

ul. Słomiana 17


26-500 Szydłowiec

Wymagane Dokumenty

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego sporządzony na formularzu wraz z n/w dokumentami:
  • Dla budynku wybudowanego (ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków), wniosek należy złożyć bez zbędnej zwłoki wraz z mapą z naniesionym budynkiem.
  • Dla budynku będącego w trakcie budowy wniosek można złożyć z chwilą rozpoczęcia budowy, dołączając kopię pozwolenia na budowę wraz z mapką (projektem zagospodarowania działki)
    z zaznaczonym budynkiem.
  • Dla budynku prognozowanego do wybudowania na terenach objętych miejscowym planem zagospodarowania terenu, które przeznaczone są pod budownictwo, wniosek można złożyć w każdej chwili, a w przypadku braku planów wniosek można złożyć z chwilą otrzymania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z kopią tej decyzji.

Opłaty

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat.

Tryb odwoławczy

Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść za pośrednictwem organu, który jej dokonał, w terminie 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę.

Uwagi

Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego budynku lub zaświadczenie o numerze porządkowym może wystąpić właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.

Podstawa prawna

  • Art. 47a oraz art.47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne;
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Art. 3 § 2 pkt 4, art. 53 § 2, art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony