ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Finansowy

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Finansowy

Akapit nr 1 - brak tytułu

  1. W Wydziale Finansowym wyodrębnia się stanowisko Głównego Księgowego.
  2. Do zadań Głównego Księgowego należy:
    1. kierowanie Wydziałem Finansowym Urzędu,
    2. sporządzanie informacji o realizacji budżetu jednostki Urząd Miejski,
    3. opracowanie planów finansowych jednostek na podstawie budżetu Gminy,
    4. sporządzanie jednostkowych sprawozdań z wykonania budżetu jednostki Urząd Miejski, zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
    5. nadzór nad prowadzeniem rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
    6. nadzór nad prowadzeniem analityki środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
    7. nadzór nad prowadzeniem ewidencji mienia komunalnego,
    8. nadzór nad prowadzeniem księgowości rachunkowo – finansowej mienia komunalnego,
    9. nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy,
    10. opracowanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza, dotyczących prowadzenia rachunkowości i obiegu dokumentów finansowych, a w szczególności: zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
    11. nadzór nad prowadzeniem rozliczeń umów cywilnoprawnych,
    12. nadzór nad podejmowaniem stosownych działań w zakresie egzekucji należności podatkowych i niepodatkowych,
    13. prowadzenie kontroli podatkowej i kontroli pobierania opłat lokalnych,
    14. nadzór nad wykonywaniem zabezpieczeń należności Gminy poprzez ustanawianie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużników z tytułu zobowiązań podatkowych oraz nad wszczynaniem i popieraniem egzekucji z nieruchomości,
    15. nadzór nad terminowym ściąganiem należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty należności,
    16. wykonywanie czynności z zakresu egzekucji należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
    17. przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w budżecie Gminy,
    18. nadzorowanie realizacji dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości.
  3. Do zadań Wydziału Finansowego należy:
    1. prawidłowa ewidencja księgowa dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu
    2. prawidłowa ewidencja księgowa przychodów i kosztów budżetu jednostki Urząd Miejski
    3. rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji,
    4. prowadzenie ewidencji podatku VAT,
    5. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
    6. prowadzenie spraw dotyczących środków trwałych,
    7. prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
    8. dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
    9. kontrola rachunków i faktur pod względem formalno – rachunkowym,
    10. przygotowanie dyspozycji bankowych,
    11. obsługa kasowa Urzędu,
    12. prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania i wypłaty wynagrodzeń pracownikom Urzędu, w tym sporządzanie listy płac, wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych,
    13. wydawanie pracownikom Urzędu zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS – Rp7),
    14. realizacja dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości.
    15. Przygotowywanie danych do jednostkowych sprawozdań okresowych finansowych i statystycznych w pełnym zakresie działalności Wydziału,
    16. Do zadań Wydziału Finansowego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Szydłowiec
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Kubiś
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-08-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Szydłowca
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-09-10 10:28:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-09-10 10:29:16
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-06-05 08:54:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3388 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Akapit nr 1 - brak tytułu

Skarbnik Iwona Czarnota
Głowny Księgowy Renata Osobińska
Adres: 26-500 Szydłowiec, Rynek Wielki 1, II p., pok. 23;  Telefon: 48 617-86-34

Zakres działania:

  1. W Wydziale Finansowym wyodrębnia się stanowisko Głównego Księgowego.
  2. Do zadań głównego księgowego należy:
    1) sporządzanie informacji o realizacji budżetu;
    2) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy, zadań zleconychi realizowanych na podstawie porozumień;
    3) prowadzenie rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawieporozumień;
    4) prowadzenie analityki środków trwałych, wartości niematerialnychi prawnych;
    5) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
    6) prowadzenie księgowości rachunkowo – finansowej mienia komunalnego;
    7) nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy;
    8) prowadzenie rozliczeń umów cywilnoprawnych;
    9) analizowanie stanu należności podatkowych i podejmowania stosownych działań wzakresie ich egzekucji;
    10) prowadzenie kontroli podatkowej i kontroli pobierania opłat lokalnych;
    11) występowanie z wnioskami o ustanowienie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużników z tytułu zobowiązań podatkowych oraz wszczynanie i popieranie egzekucji z nieruchomości;
    12) badanie dopuszczalności egzekucji administracyjnej i sporządzanie wniosków do organów egzekucyjnych;
    13) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i innych związanych z postępowaniem administracyjnym;
  3. Do zadań Wydziału Finansowego należy:
    1) opracowanie projektu budżetu Gminy z wymaganym stopniem szczegółowości;
    2) opracowanie harmonogramu dochodów i wydatków budżetu Gminy;
    3) opracowanie planu finansowego zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień;
    4) opracowanie projektów planów finansowania inwestycji gminnych i analiza możliwości źródeł finansowania;
    5) przygotowanie części finansowej projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji;
    6) rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji;
    7) przygotowanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w budżecie Gminy;
    8) sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych;
    9) prowadzenie ewidencji VAT;
    10) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
    11) prowadzenie spraw dotyczących środków trwałych;
    12) prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
    13) prowadzenie windykacji należności z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
    14) prowadzenie rejestru wystawionych faktur VAT;
    15) dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym;
    16) kontrola rachunków i faktur pod względem formalno – rachunkowym;
    17) przygotowanie dyspozycji bankowych;
    18) obsługa kasowa Urzędu;
    19) obsługa księgowa i kasowa Miejskiego Wysypiska Śmieci;
    20) prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania i wypłaty wynagrodzeń pracownikom Urzędu i Miejskiego Wysypiska Śmieci,w tym sporządzanie listy płac, wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych;
    21) wydawanie pracownikom Urzędu i Miejskiego Wysypiska Śmieci zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS – Rp – 7).
  4. Do zadań Wydziału Finansowego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Szydłowiec
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Tomasz Lesiak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Lesiak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-24 09:06:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-24 09:06:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-09-10 10:26:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4427 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »