-
kierowanie Wydziałem Finansowym Urzędu;
-
sporządzanie planu finansowego jednostki na podstawie budżetu Gminy;
-
sporządzanie informacji o realizacji budżetu jednostki Urząd Miejski;
-
sporządzanie jednostkowych sprawozdań z wykonania budżetu jednostki Urząd Miejski; zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień;
-
sporządzanie sprawozdań finansowych jednostki;
-
opracowanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza, dotyczących prowadzenia rachunkowości i obiegu dokumentów finansowych, a w szczególności: polityki rachunkowości, instrukcji obiegu dokumentów finansowych, zakładowego planu kont, instrukcji kasowej, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;
-
nadzór nad prowadzeniem rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień;
-
nadzór nad prowadzeniem analityki środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
-
nadzór nad prowadzeniem ewidencji mienia komunalnego;
-
nadzór nad prowadzeniem księgowości rachunkowo – finansowej mienia komunalnego;
-
nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy;
-
nadzór nad prowadzeniem rozliczeń umów cywilnoprawnych;
-
nadzór nad podejmowaniem stosownych działań w zakresie egzekucji należności podatkowych i niepodatkowych;
-
prowadzenie kontroli podatkowej i kontroli pobierania opłat lokalnych;
-
nadzór nad wykonywaniem zabezpieczeń należności Gminy poprzez ustanawianie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużników z tytułu zobowiązań podatkowych oraz nad wszczynaniem i popieraniem egzekucji z nieruchomości;
-
nadzór nad terminowym ściąganiem należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty należności;
-
wykonywanie czynności z zakresu egzekucji należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
-
przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w budżecie Gminy;
-
nadzorowanie realizacji dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżawy nieruchomości, użytkowania wieczystego, najmu lokali i gruntów oraz sprzedaży nieruchomości.
-
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia rozliczeń z tytułu podatku VAT;
-
realizacja zadań związanych z raportowaniem schematów podatkowych.