Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Szczegóły informacji
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji
Informacja ogłoszona dnia 2019-06-05 09:09:49 przez Robert Kamienik, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji należy:
-
przygotowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, uwzględniając ustalenia strategii rozwoju województwa zawarte w planie zagospodarowania przestrzennego województwa i przygotowanie do przedłożenia go odpowiednim organom;
-
opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
przechowywanie zatwierdzonych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
rejestrowanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
-
przygotowanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień, opinii lub rozstrzygnięć wymaganych ustawą
i przepisami szczegółowymi; -
ustalanie zgodności wydawanych decyzji z zakresu administracji publicznej z ustaleniami zabudowy i zagospodarowania terenu;
-
wydawanie postanowień w zakresie wygaszania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
-
ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji;
-
wydawanie orzeczeń o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu;
-
prowadzenie i aktualizowania rejestrów miejscowych planów przestrzennych i gromadzenie materiałów związanych z tymi planami;
-
wydawanie opinii o ustaleniu opłaty za wzrost lub obniżenie wartości nieruchomości z tytułu zmian w planach przestrzennych miasta i gminy;
-
wydawania wypisów i wyrysów w kontekście miejscowych planów przestrzennych miasta i gminy;
-
przygotowywanie ustaleń w zakresie przeznaczania i zasad zagospodarowania przestrzennego terenu;
-
prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu przestrzennym terenu;
-
prowadzenie rozpraw administracyjnych w sprawach ustaleń warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i wydawanie decyzji w tym zakresie;
-
sporządzanie ogólnych i szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w zakresie urbanistyczno – budowlanym oraz uzgadnianie tych planów
z zainteresowanymi organami; -
prowadzenie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu;
-
prowadzenie dokumentacji wspólnot gruntowych, nadzór nad ich działalnością oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r.
o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 703); -
inicjowanie, planowanie i koordynowanie działalności inwestycyjnej na terenie Gminy;
-
opracowanie wspólnie z właściwymi Wydziałami projektu planu zadań inwestycyjnych;
-
zapewnienie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla gminnych zadań inwestycyjnych oraz nadzorowanie ich realizacji;
-
prowadzenie odbioru wykonanych robót, w tym odbioru końcowego inwestycji;
-
realizacja zadań wykonywanych z udziałem inicjatyw społecznych;
-
analiza rynku inwestorskiego;
-
przygotowanie przedmiotu zamówienia na inwestycje i remonty zgodnie z zasadami zamówień publicznych;
-
współpraca z inwestorem zastępczym w zakresie nadzoru inwestorskiego, merytorycznego i finansowego nad prawidłowością wydatkowania środków budżetowych;
-
prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową i modernizacją dróg;
-
prowadzenie spraw związanych z rozbudową linii oświetlenia ulicznego;
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarka energetyczną na terenie gminy;
-
opracowanie we współpracy ze Skarbnikiem wieloletniego planu inwestycyjnego Gminy;
-
przedkładanie Burmistrzowi informacji o bezpośrednim zagrożeniu życia lub zdrowia ludzi związanego z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych oraz przygotowanie wystąpienia Burmistrza w celu wydania polecenia właściwemu powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia;
-
prowadzenie ewidencji nieruchomości;
-
sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
-
zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
-
wykonanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu użytkowania wieczystego;
-
współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
-
prowadzenie spraw dotyczących zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości;
-
podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy,
o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej; -
zapewnienie wyceny nieruchomości, w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego;
-
wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;
-
prowadzenie spraw z zakresu scalenia nieruchomości i ich ponownego podziału na działki,
-
prowadzenie spraw prawa pierwokupu;
-
prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości i numeracji porządkowej nieruchomości;
-
prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
-
wykonywanie zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla ochrony zabytków, w tym związanych z konserwacją zabytków oraz miejsc pamięci narodowej;
-
sporządzanie sprawozdania z realizacji gminnego programu opieki nad zabytkami;
-
prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy;
-
wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustaw, mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto i Gmina Szydłowiec |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Robert Kamienik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-06-05 09:09:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-06-05 09:09:49 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-02-11 13:30:12 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3162 raz(y) |