Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji

Szczegóły informacji

Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji

Informacja ogłoszona dnia 2019-06-05 09:09:49 przez Robert Kamienik, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji należy:
  1. przygotowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, uwzględniając ustalenia strategii rozwoju województwa zawarte w planie zagospodarowania przestrzennego województwa i przygotowanie do przedłożenia go odpowiednim organom;
  2. opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
  3. przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zagospodarowania przestrzennego Gminy;
  4. przechowywanie zatwierdzonych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy;
  5. rejestrowanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
  6. przygotowanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień, opinii lub rozstrzygnięć wymaganych ustawą
    i przepisami szczegółowymi;
  7. ustalanie zgodności wydawanych decyzji z zakresu administracji publicznej z ustaleniami zabudowy i zagospodarowania terenu;
  8. wydawanie postanowień w zakresie wygaszania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
  9. ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji;
  10. wydawanie orzeczeń o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu;
  11. prowadzenie i aktualizowania rejestrów miejscowych planów przestrzennych i gromadzenie materiałów związanych z tymi planami;
  12. wydawanie opinii o ustaleniu opłaty za wzrost lub obniżenie wartości nieruchomości z tytułu zmian w planach przestrzennych miasta i gminy;
  13. wydawania wypisów i wyrysów w kontekście miejscowych planów przestrzennych miasta i gminy;
  14. przygotowywanie ustaleń w zakresie przeznaczania i zasad zagospodarowania przestrzennego terenu;
  15. prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu przestrzennym terenu;
  16. prowadzenie rozpraw administracyjnych w sprawach ustaleń warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i wydawanie decyzji w tym zakresie;
  17. sporządzanie ogólnych i szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w zakresie urbanistyczno – budowlanym oraz uzgadnianie tych planów
    z zainteresowanymi organami;
  18. prowadzenie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i gminy wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu;
  19. prowadzenie dokumentacji wspólnot gruntowych, nadzór nad ich działalnością oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r.
    o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 703);
  20. inicjowanie, planowanie i koordynowanie działalności inwestycyjnej na terenie Gminy;
  21. opracowanie wspólnie z właściwymi Wydziałami projektu planu zadań inwestycyjnych;
  22. zapewnienie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla gminnych zadań inwestycyjnych oraz nadzorowanie ich realizacji;
  23. prowadzenie odbioru wykonanych robót, w tym odbioru końcowego inwestycji;
  24. realizacja zadań wykonywanych z udziałem inicjatyw społecznych;
  25. analiza rynku inwestorskiego;
  26. przygotowanie przedmiotu zamówienia na inwestycje i remonty zgodnie z zasadami zamówień publicznych;
  27. współpraca z inwestorem zastępczym w zakresie nadzoru inwestorskiego, merytorycznego i finansowego nad prawidłowością wydatkowania środków budżetowych;
  28. prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową i modernizacją dróg;
  29. prowadzenie spraw związanych z rozbudową linii oświetlenia ulicznego;
  30. prowadzenie spraw związanych z gospodarka energetyczną na terenie gminy;
  31. opracowanie we współpracy ze Skarbnikiem wieloletniego planu inwestycyjnego Gminy;
  32. przedkładanie Burmistrzowi informacji o bezpośrednim zagrożeniu życia lub zdrowia ludzi związanego z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych oraz przygotowanie wystąpienia Burmistrza w celu wydania polecenia właściwemu powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia;
  33. prowadzenie ewidencji nieruchomości;
  34. sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
  35. zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
  36. wykonanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu użytkowania wieczystego;
  37. współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  38. prowadzenie spraw dotyczących zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości;
  39. podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy,
    o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej;
  40. zapewnienie wyceny nieruchomości, w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego;
  41. wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;
  42. prowadzenie spraw z zakresu scalenia nieruchomości i ich ponownego podziału na działki,
  43. prowadzenie spraw prawa pierwokupu;
  44. prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości i numeracji porządkowej nieruchomości;
  45. prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
  46. wykonywanie zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla ochrony zabytków, w tym związanych z konserwacją zabytków oraz miejsc pamięci narodowej;
  47. sporządzanie sprawozdania z realizacji gminnego programu opieki nad zabytkami;
  48. prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy;
  49. wykonywanie czynności wynikających z przepisów ustaw, mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Szydłowiec
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Kamienik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-06-05 09:09:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-06-05 09:09:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-02-11 13:30:12
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3162 raz(y)