Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Szczegóły informacji

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Informacja ogłoszona dnia 2015-09-10 10:32:04 przez Robert Kamienik, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do zadań Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy wykonywanie zadań w oparciu o przepisy ustaw regulujących sprawy podatkowe, a w szczególności:
  1. dokonywanie wymiaru i pobór zobowiązań pieniężnych w gminie Szydłowiec dotyczących podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatku od środków transportu osób fizycznych i prawnych,
  2. opracowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących określenia wysokości stawek we wszystkich rodzajach podatków oraz opłat lokalnych, jak również projekty dotyczące ulg i zwolnień,
  3. rozliczenie, kontrola formalno-rachunkowa, naliczanie prowizji z tytułu kwartalnych wpłat podatków sołtysów – inkasentów,
  4. księgowanie komputerowe podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz podatku od środków transportu osób fizycznych i prawnych,
  5. sporządzanie informacji i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych do organów nadzorczych oraz innych zgodnie z rozporządzeniami (tj. Regionalna Izba Obrachunkowa, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Mazowiecka Izba Rolnicza),
  6. przygotowywanie dokumentacji do podań w sprawie umorzenia, rozłożenia na raty, przesunięcia terminu płatności podatków,
  7. prowadzenie postępowań z urzędu oraz na wniosek podatnika w sprawach podatkowych,
  8. wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w płatnościach zobowiązań pieniężnych z tytułu podatków,
  9. wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji podatkowej wraz z podaniem powierzchni gruntów w podziale na hektary fizyczne i przeliczeniowe do instytucji takich jak: zakłady pracy, uczelnie, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, opieka społeczna, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, banki, Powiatowy Urząd Pracy,
  10. rozliczanie zaległości z tytułu podatków do celów sprawozdawczych,
  11. prowadzenie ewidencji wystawionych i doręczonych upomnień z tytułu zaległości podatkowych,
  12. rejestrowanie nowych i wyrejestrowywanie pojazdów na podstawie wykazu z Wydziału Komunalnego Starostwa Powiatowego,
  13. prowadzenie ewidencji w związku z czasowym wyrejestrowywaniem pojazdów,
  14. współpraca z Wydziałem Geodezji. Kartografii, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w zakresie informacji o zmianach geodezyjnych,
  15. współpraca z Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w związku z rejestracją pojazdów,
  16. współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w sprawach dotyczących zakończenia budowy,
  17. współpraca z Wydziałem Budownictwa i Architektury Starostwa Powiatowego w sprawach dotyczących zmian sposobu użytkowania budynków oraz innych,
  18. przygotowywanie i wysyłanie deklaracji i informacji podatkowych,
  19. wprowadzanie zmian na podstawie złożonych przez podatników deklaracji i informacji podatkowych,
  20. kompletowanie dokumentów i wydawanie decyzji dla rolników ubiegających się o ulgi (żołnierska, scaleniowa, z tytułu nabycia gruntów),
  21. prowadzenie ewidencji gruntów dzierżawionych z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa i osób fizycznych w oparciu o przepisy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
  22. sporządzanie protokółów o stanie majątkowym dla innych gmin osób zamieszkałych na terenie gminy Szydłowiec,
  23. potwierdzanie wniosków o udostępnienie danych dotyczących stanu majątkowego dla policji, prokuratury i sądów,
  24. przygotowywanie dokumentów z podatku rolnego, od nieruchomości i leśnego oraz podatku od środków transportowych do sprawozdań odnośnie skutków obniżenia stawek podatkowych,
  25. prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów poszczególnych miejscowości oraz rejestru zbiorczego podatków,
  26. wydawanie kwestionariuszy dotyczących okresów podlegania ubezpieczeniu społecznemu Rolników i wysokości opłacanych składek na FUSR na podstawie dokumentów z lat 1977-1992,
  27. prowadzenie ewidencji zakładów pracy chronionej, prowadzenie postępowań w sprawie dopuszczalności uzyskiwania przez nie pomocy de minimis oraz wydawanie zaświadczeń o uzyskaniu takiej pomocy.
  28. obsługiwanie systemu SHRIMP mającego na celu rejestrację i monitorowanie udzielonej przez Gminę pomocy publicznej
  29. przygotowywanie dokumentacji do wniosków o przeniesienie własności nieruchomości na rzecz Gminy Szydłowiec w zamian za zaległości podatkowe
  30. prowadzenie konta pozabilansowego 991 – rozrachunki z inkasentami z tytułu pobranych podatków.
  31. wezwania do wyjaśnień nieprawidłowych wpłat, przyjmowanie wniosków o zwrot nadpłat i ich realizacja,
  32. wykonywanie czynności wynikających z przepisów mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Szydłowiec
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Kubiś
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-08-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Szydłowca
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-09-10 10:31:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-09-10 10:32:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-06-05 09:02:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5291 raz(y)