Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-01-24 09:06:54 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Skarbnik | Iwona Czarnota |
Głowny Księgowy | Renata Osobińska |
Adres:
26-500 Szydłowiec, Rynek Wielki 1
Telefon: 48 617-86-39
Zakres działania:
- W Wydziale Finansowym wyodrębnia się stanowisko Głównego Księgowego.
- Do zadań głównego księgowego należy:
1) sporządzanie informacji o realizacji budżetu;
2) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Gminy, zadań zleconychi realizowanych na podstawie porozumień;
3) prowadzenie rozliczeń finansowych zadań zleconych i realizowanych na podstawieporozumień;
4) prowadzenie analityki środków trwałych, wartości niematerialnychi prawnych;
5) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
6) prowadzenie księgowości rachunkowo – finansowej mienia komunalnego;
7) nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy;
8) prowadzenie rozliczeń umów cywilnoprawnych;
9) analizowanie stanu należności podatkowych i podejmowania stosownych działań wzakresie ich egzekucji;
10) prowadzenie kontroli podatkowej i kontroli pobierania opłat lokalnych;
11) występowanie z wnioskami o ustanowienie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużników z tytułu zobowiązań podatkowych oraz wszczynanie i popieranie egzekucji z nieruchomości;
12) badanie dopuszczalności egzekucji administracyjnej i sporządzanie wniosków do organów egzekucyjnych;
13) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i innych związanych z postępowaniem administracyjnym; - Do zadań Wydziału Finansowego należy:
1) opracowanie projektu budżetu Gminy z wymaganym stopniem szczegółowości;
2) opracowanie harmonogramu dochodów i wydatków budżetu Gminy;
3) opracowanie planu finansowego zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień;
4) opracowanie projektów planów finansowania inwestycji gminnych i analiza możliwości źródeł finansowania;
5) przygotowanie części finansowej projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji;
6) rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji;
7) przygotowanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawach zmian w budżecie Gminy;
8) sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych;
9) prowadzenie ewidencji VAT;
10) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
11) prowadzenie spraw dotyczących środków trwałych;
12) prowadzenie księgowości w zakresie rozliczeń Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
13) prowadzenie windykacji należności z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
14) prowadzenie rejestru wystawionych faktur VAT;
15) dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym;
16) kontrola rachunków i faktur pod względem formalno – rachunkowym;
17) przygotowanie dyspozycji bankowych;
18) obsługa kasowa Urzędu;
19) obsługa księgowa i kasowa Miejskiego Wysypiska Śmieci;
20) prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania i wypłaty wynagrodzeń pracownikom Urzędu i Miejskiego Wysypiska Śmieci,w tym sporządzanie listy płac, wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych;
21) wydawanie pracownikom Urzędu i Miejskiego Wysypiska Śmieci zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS – Rp – 7). - Do zadań Wydziału Finansowego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.